کد خبر: ۸۱۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۴

39 داوطلب انتخابات مجلس در فرمانداری آباده ثبت نام کردند

در پی اتمام مهلت نام نویسی داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، آمار پر فراز و نشیب ثبت نام شدگان تثبیت شد و 39 داوطلب برای حضور در رقابت نفس گیر انتخابات در حوزه آباده، بوانات و خرمبید، اعلام آمادگی کردند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما؛ آخرین روز ثبت نام داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس، فرمانداری شهرستان آباده با 11 ثبت نام شاهد بیشترین ترافیک کاندیداتوری بود، به گونه ای که زمان ثبت نام تا ساعت 21 تمدید شد.

شب گذشته در پی اتمام مهلت نام نویسی داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، آمار پر فراز و نشیب ثبت نام شدگان تثبیت شد و 39 داوطلب برای حضور در رقابت نفس گیر انتخابات در حوزه آباده، بوانات و خرمبید، اعلام آمادگی کردند.

در مرحله ثبت نام انتخابات 7 اسفند در حوزه انتخابیه  آباده، بوانات و خرمبید، جوان ترین داوطلب یک بانوی آباده ای با 32 سال سن و مسن ترین داوطلب 72 سال سن دارد و مردم این خطه شاهد حضور طیفی از نامزدها با میانگین سنی 32 تا 45 سال خواهند بود که 37 داوطلب مرد و 2 داوطلب زن مجموع 39 نفر را تشکیل می دهند.

از میان این 39 نفر حضور افراد شاخصی همانند رحمت اله خسروی نماینده دوره سوم مجلس، سید مهدی طباطبایی نماینده دور ششم،حجت الاسلام داوود محمد جانی نماینده دور هفتم، که عمدتا با رویکرد اصلاح طلبی و رحیم زارع نماینده فعلی، حجت الاسلام سید مهدی موسوی و سید ابراهیم حسینی با گرایش عمدتا اصولگرایی به چشم می خورد که البته برای اظهار نظر قطعی باید منتظر تاییدیه شورای نگهبان باشیم.

همچنین در دسته بندی مدارک تحصیلی این 39 داوطلب، به 8 نفر دکترا، 28 نفر فوق لیسانس، 2 مدرک حوزوی و یک نفر لیسانس می توان اشاره کرد.

رقبای احتمالی گود انتخابات مجلس، عمدتا از شهرستان های بوانات، خرمبید هستند و بر اساس شنیدها سهم شهرستان آباده از این 39 داوطلب کمتر از 10 نفر هستند یا به عبارتی کمتر از یک چهارم.

حال باید منتظر بود که پس از طی مراحل قانونی، چند تن از این 39 داوطلب تاییدیه شورای نگهبان را برای حضور در میدان رقابت انتخابات اخذ می کنند.

لازم به ذکر است پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، روز هفتم اسفند در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/


سالاد

نویسنده :
رسول اقلیدی
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
جای تاسف داره که از ۷۴ تا ۹۴ بعد از بیست سال هنوز آباده نتونسته یک نماینده داشته باشه - هنوز هم بچه های بوانات و دهبید باید نمایندشون بشن -

امان از این همه ادعا در این شهرستان که خود را شهرستانی فهیم میدانند ولی هنوز یک نماینده ندارند