کد خبر: ۸۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۴
مدیرکل صدا و سیمای فارس مطرح کرد

راه‌اندازی استودیو تلویزیونی سومین حرم اهل بیت(ع)/ برنامه‌ های صدا و سیمای فارس از قبل تا بعد از انتخابات

سهرابی گفت: تا پایان سال آینده پوشش شبکه‌های دیجیتال در فارس به ۹۵ درصد می‌رسد.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مدیرکل صدا و سیمای فارس با بیان اینکه شبکه فارس باید در رشد و توسعه همه جانبه فارس نقش تاریخی خود را ایفا کند، گفت: همراهی و تعامل رسانه‌ها با یکدیگر ضروری است چراکه خیر و برکت این همراهی و تعامل برای مردم و استان فارس خواهد بود.

سیدتقی سهرابی در جمع خبرنگاران با تصریح اینکه هیچ کشوری و جامعه‌ای بدون توجه به رسانه‌ها نمی‌تواند آنطور که باید و شاید در رشد و توسعه مدنظر موفق باشد، اظهار کرد: اگر برای هر برنامه‌ای پیوست رسانه‌ای در نظر گرفته شود و رسانه‌ها با آن همراه شوند، موفق‌تر خواهد بود و زود‌تر به هدف خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مدیران ارشد و میانی استان فارس به رسانه‌ها به صورت عام توجه ویژه دارند و برنامه‌های خود را از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام می‌کنند، گفت: نظام جمهوری اسلامی بدون تردید خدمات زیادی از آغاز شکل گیری تاکنون به مردم ارائه داده است اما باید اعتراف کرد بسیاری از این خدمات دانسته و ندانسته آن طور که باید و شاید به اطلاع مردم رسانده نشده است بنابراین رسانه‌ها باید در این زمینه تلاش بیشتری با هم داشته و مسئولان هم باید توجه بیشتری به موضوع رسانه‌ها داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس خاطرنشان کرد: خدمات زیادی که در حوزه‌های مختلف انجام شده اگر بیان نشود دستاویزی برای رسانه‌های معاند می‌شود و آن طور که خودشان دوست دارند مطالب را بازگو می‌کنند بنابراین وظیفه بسیار خطیری بر عهده ما رسانه‌هاست که امیدواریم بتوانیم در این دوره حساس وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با تصریح اینکه صدا و سیما خود را امین و مورد اعتماد مردم می‌داند و باور ما این است که هرچقدر بتوانیم به میل و نیاز مخاطبان خود توجه کنیم و مطالب و خواسته‌های خود را در قالب تلویزیون به نمایش درآوریم توجه به رسانه‌های ملی و خودی بیشتر خواهد شد، گفت: یکی از ابزارهای بسیار موثر در دست کسانی که منافع از دست رفته‌ای در این کشور دارند، رسانه‌هاست و آن‌ها با توسل به رسانه‌های گوناگون از جمله شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای در تلویزیون و رادیو تلاش دارند شبهه‌های زیادی را در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه دین و آگاهی مردم به وجود آورند و این مسئله، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند که باید اهداف خود را در این راستا به پیش ببریم.

برنامه‌های صدا و سیما از قبل تا بعد از انتخابات

مدیرکل صدا وسیمای استان فارس در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن ایام انتخابات در پایان سال جاری اشاره و اظهار کرد: انتخابات موضوع بسیار مهمی برای همه کشور، استان و به تبع آن رسانه‌ها از جمله رسانه ملی است که صدا و سیما در این زمینه برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی انجام داده است و در این دوره در ۴ مرحله صدا و سیما برنامه‌ریزی دارد که بتواند در خدمت مردم باشد.

وی دوره تبیین موضوع انتخابات را نخستین مرحله کار صدا و سیما برای انتخابات عنوان و تصریح کرد: مرحله دوم تشریح است که برای آن دو ماه در نظر گرفته شده است و مرحله سوم تهییج از ۲۹ بهمن تا ۷ اسفند می‌باشد و مرحله چهارم که امسال برای نخستین بار اضافه شده است، مرحله آرامش بخشی از ۸ تا ۲۲ اسفند است که در کل ۱۱۵ روز یعنی حدود ۴ ماه، با برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی که کاملاً مشخص و برنامه‌ریزی شده است در خدمت مردم خواهیم بود و امیدواریم که این برنامه‌ها هم مورد توجه مردم و مسئولان باشند.

سهرابی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه باید عملاً به مردم خدمت کنیم، تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده‌ای که امروز وجود دارد، نبود پوشش رادیویی و تلویزیونی در برخی از نقاط کشور و استان است که بخشی از آن به دلیل تغییر تکنولوژی و دروه گذار از آنالوگ به دیجیتال است و همچنین با توجه به اینکه سواد رسانه‌ای مردم بالا‌تر رفته است و صدا و تصویر باکیفیت در کنار محتوای پاک را طلب می‌کنند بنابراین ما هم درصدد هستیم با راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید بتوانیم به این خواسته مردم پاسخی در خور دهیم.

افتتاح ۷۳ پروژه با اعتبار بیش از ۱۵۲میلیارد ریال

مدیرکل صدا و سیمای فارس عنوان کرد: با تلاشی که در طی ۱۰ ماه مسئولیتم صورت گرفته است، صدا و سیمای فارس موفق شد ۴۰ فرستنده را در قالب ۲۰ ایستگاه رادیویی و تلویزیونی در نقاط مختلف استان آماده افتتاح کند و همچنین در کنار این افتتاح پروژه‌های متعدد دیگری را برنامه‌ریزی کرده است که جمع این‌ها به ۷۳ پروژه با اعتبار ۱۵۲میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال می‌رسد و ان‌شاءالله روز شنبه، ۱۲ دی با حضور مقامات بلندپایه استان و مدیران ارشد صدا و سیما در محل صدا و سیمای فارس از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط با نقاط مختلف استان این پروژه‌ها افتتاح می‌شود.

تا پایان سال آینده پوشش شبکه‌های دیجیتال در فارس به ۹۵ درصد می‌رسد

مدیرکل صدا و سیمای فارس با بیان اینکه در استان فارس ۴۳۰ ایستگاه تلویویزنی فعال است که اگر این تعداد ایستگاه در هر کدام از استان‌های کشور فعال بود، تمام نقاط آن استان پوشش داده می‌شد، گفت: با توجه به گستردگی و پراکندگی جمعیت استان فارس میزان پوشش ایستگاه‌های تلویزیونی ما در استان فارس به ۸۷ درصد رسیده است و بنا داریم تا پایان سال ۹۵، ۱۰ ایستگاه دیگر را اضافه کنیم و با این احتساب پوشش ما به ۹۵ درصد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه فعلاً پوشش روستا‌ها در بحث دیجیتال در اولویت کار ما نیست اما با راه‌اندازی ۲۰ ایستگاه که درقالب ۴۰ فرستنده تلویزیونی است، ۲۷ شهر و ۲۸۱ روستای استان زیر پوشش صدا و تصویر دیجیتال قرار می‌گیرند، می‌توانند ۱۶ شبکه رادیویی و ۲۰ شبکه تلویزیونی با کیفیت دیجیتال دریافت کنند.

هم‌فرکانس شدن ایستگاه‌های رادیویی برای اولین بار در فارس

سهرابی با تصریح اینکه استان فارس بزرگ‌ترین منطقه کشور در ارتباط با ایستگاه‌های رادیویی است، گفت: تعداد کل ایستگا ه‌های رادیویی موج متوسط در استان فارس ۹ ایستگاه است که روز شنبه با افتتاح پروژه‌ها، ۴ ایستگاه رادیویی لار، لامرد، داراب و قیروکارزین هم فرکانس می‌شوند که هم‌فرکانس شدن ایستگاه‌های رادیویی برای اولین بار درفارس انجام شده است و تلاش می‌کنیم که کل ایستگاه‌های استان هم‌فرکانس شوند تا نیاز به تغییر فرکانس با تغییر محل وجود نداشته باشد.

کسب مقام اول توسط صدا و سیمای فارس در بخش برنامه‌های مذهبی

مدیرکل صدا و سیمای فارس در ادامه به موفقیت‌هایی این سازمان در دوره ۱۰ ماهه اخیر اشاره و اظهار کرد: صدا و سیمای فارس توانست مقام اول را در بخش برنامه‌های مذهبی حوزه تلویزیون در ماه رمضان کسب کند و همچنین در نشست اخیری که معاونان پخش سیما در اهواز داشتند، صدا و سیما مرکز فارس در سه حوزه توجه به مخاطب، حضور در شبکه‌های ملی و ویژه برنامه‌های مناسبتی حائز مقام و تجلیل شد.

وی تأکید کرد: مرکز فارس یکی از مراکز مؤثر و مورد توجه در میان مراکز استانی سراسر کشور است و با نیروی انسانی قابل و تجهیزات قابل قبول و زیرساخت‌های خوب در حال ارائه خدمت به مردم است.

راه‌اندازی استودیو تلویزیونی سومین حرم اهل بیت(ع)

سهرابی در ادامه از افتتاح استودیو تلویزیونی سومین حرم اهل بیت (ع) خبر داد و گفت: کار ساخت این استودیو سرعت خواهد گرفت تا سومین حرم اهل بیت(ع) نیز همانند دو حرم مطهر دیگر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) صاحب یک استودیوی خاص و ویژه تلویزیونی شود با این تفاوت که ما بنا داریم یک استودیوی رادیویی هم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) راه‌اندازی کنیم که در دو حرم دیگر استودیو رادیویی وجود ندارد.

چراغ تولید پویانمایی در فارس را دوباره روشن می‌کنیم

مدیرکل صدا و سیمای فارس با اعلام اینکه از مجموعه تلویزیونی کوچه هفت‌پیچ دوازدهم دی‌ماه رونمایی می‌شود، توضیح داد: این مجموعه که تمام عوامل آن بومی و استان فارسی هستند در ۱۳قسمت ۲۵ دقیقه‌ای در قالب طنز اجتماعی روی آنتن می‌رود.

سهرابی با بیان اینکه فارس به عنوان قطب پویانمایی کشور شناخته شده است، گفت: تلاش کرده‌ایم چراغ پویانمایی را در فارس مجددا روشن کنیم و دوازدهم دی‌ماه از مجموعه پویانمایی داستان‌های دوان در ۱۳ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای و پویانمایی داستان‌های مترسک که در ۱۳ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تهیه شده است، رونمایی می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با تأکید بر اینکه پیوست رسانه‌ای برای هر برنامه امری لازم و ضروری است، گفت: در سال همدلی و همزبانی ما باید عملاً در کنار هم قرار گیریم چرا که ما کشور سرمایه‌داری هستیم و امکانات زیاد داریم اما چیزی که برای ما مشکل ایجاد کرده، جزیره‌ای فکر کردن است و این مسئله موجب عدم موفقیت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع این است که ظرفیت‌ها را کنار هم قرار داده و هم‌افزایی ایجاد کنیم و از این هم‌افزایی است که موفقیت‌ها ایجاد می‌شوند بنابراین باید به‌صورت عملیاتی وارد میدان شویم.

سهرابی با اذعان به اینکه در فارس ایده‌های ناب و اراده و تلاش بسیاری برای پیشرفت وجود دارد، گفت: همه دستگاه‌ها برای حفظ منافع مردم و توسعه فارس باید انسجام داشته باشند.

وی با بیان اینکه به کارکرد و توانمندی رسانه برای توسعه استان ایمان دارم و بین رسانه‌های مکتوب و الکترونیک تفاوتی نمی‌بینم، تصریح کرد: باید مدیران استان در اتاق فکر و جلسات خود نه به صورت تشریفاتی بلکه به صورت جدی از نظرات اصحاب رسانه استفاده کنند چراکه هیچ برنامه‌ای بدون همراهی مردم موفق نخواهد شد و رسانه‌ها رابط بین مردم و مسئولین هستند.


سالاد


نظرات بینندگان