کد خبر: ۸۱۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۲ دی ۱۳۹۴
امام جمعه اهل سنت شیراز در گفتگو با شیرازه:

اعدام شیخ باقر النمر را به شدت محکوم می کنیم/ اعدام این روحانی برجسته توطئه استکبار است

امام جمعه اهل سنت شیراز گفت: همه امت اسلام از این اقدام قبیح آل‌سعود داغدار و ناراحت هستیم و این حادثه را به شدت محکوم می‌کنیم.

اعدام شیخ باقر النمر را به شدت محکوم می کنیم/ اعدام این روحانی برجسته توطئه استکبار استبه گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه،  وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان خبر داد.

امام جمعه اهل سنت شیراز در گفتگو با خبرنگار ما اعدام شیخ نمر را به امت اسلام از جمله شیعه و سنی تسلیت گفت و افزود: همه امت اسلام از این اقدام قبیح آل‌سعود داغدار و ناراحت هستیم و این حادثه را به شدت محکوم می‌کنیم.

شیخ خواجوی با بیان اینکه شیخ نمر یک روحانی برجسته، عالم و دانشمند بود که از اسلام دفاع می‌کرد، گفت: اعدام شیخ نمر ربطی به مذهب ندارد بلکه توطئه استکبار است و حکومت آل‌سعود که دست نشانده استکبار هستند در ماه مبارک ربیع الاول و در روزهایی که وحدت شیعه و سنی می‌باشد چنین اشتباهی را مرتکب شده است.

وی ضمن طلب اجر و صبر از خداوند متعال برای خانواده شهید نمر اظهار امیدواری کرد که امت اسلام بیدار شوند و برای مبارزه با استکبار و دست‌نشاندگان آنان به پا خیزند.

شیخ نمر باقر النمر متولد سال 1379 هجری قمری در عوامیه (در شرق عربستان) مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است.

او در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد و در 23 مهرماه 1393 دادگاه جنایی عربستان سعودی شیخ نمر را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم کرد (جزئیات بیشتر).

در کمتر از سه ماه پیش وزارت کشور عربستان با امضای «محمد بن نایف» ولی‌عهد این کشور حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه عربستانی را تأیید کرد، که این به معنای مجوز به وزارت کشور برای اعدام شیخ نمر تنها با امضای «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای اجرای حکم اعدام بود.


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴
0
سلام بر امام جمعه انقلابی اهل سنت شیراز