کد خبر: ۸۱۹۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۴

تجمع دانشجویان و طلاب شیرازی در حرم شاهچراغ(ع) در اعتراض به اعدام شیخ نمر باقرالنمر

دانشجویان و طلاب شیرازی در محکومیت اعدام آیت‌الله نمر، در شیراز تجمع می‌کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سخنگوی تجمع دانشجویان و طلاب شیرازی در محکومیت اعدام شیخ نمر اظهار داشت: ما دانشجویان و طلاب انقلابی سومین حرم اهل‌بیت در اعتراض به شهادت مظلومانه و غریبانه آیت‌الله نمر باقرالنمر، آن عالم مجاهد عربستانی، تجمع می‌کنیم.

محمد کیانی افزود: از طلاب، دانشجویان، اساتید، فرهنگیان، دانش‌آموزان و آحاد ملت شهیدپرور شیراز دعوت می‌کنیم که یک‌شنبه سیزدهم دی‌ماه جاری ساعت 10 صبح با حضورشان در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در این تجمع و جنبش عظیم مردمی، حمایت خود را از این شهید مظلوم اعلام دارند و مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی و نوچه بی‌عقلشان، آل سعود بکوبند.

کیانی بابیان اینکه ما، فرزندان روح‌الله غم فقدان این عالم بزرگ که مظلومانه او را در غربت به شهادت رساندند چگونه تحمل کنیم؟ ادامه داد: خون این عالم بزرگوار که به‌حتم قیامش در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بود و خون سایر شهیدان که در این راه قدم برداشتند و همچنین شهدای فراموش‌شده منا بر گردن این رژیم منحوس و حامیانش است.

سخنگوی تجمع دانشجویان و طلاب شیرازی در محکومیت اعدام شیخ نمر اضافه کرد: از تمام شیعیان جهان می‌خواهیم که این عمل قبیح را محکوم کنند و اعتراضات خود را نشان دهند.

شیخ نمر باقر النمر متولد سال 1379 هجری قمری در عوامیه (در شرق عربستان) مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است.

او در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد و در 23 مهرماه 1393 دادگاه جنایی عربستان سعودی شیخ نمر را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم کرد (جزئیات بیشتر).

در کمتر از سه ماه پیش وزارت کشور عربستان با امضای «محمد بن نایف» ولی‌عهد این کشور حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه عربستانی را تأیید کرد، که این به معنای مجوز به وزارت کشور برای اعدام شیخ نمر تنها با امضای «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای اجرای حکم اعدام بود.


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴
0
درپی تحریم های جدید وپیشروی گستاخانه ی رژیم ال سعود در قتل وعام شیعیان این کشورکه همراه با سکوت مجامع بین المللی می باشد تا زمان محکوم نشدن عربستان سعودی در پی این جنایت ،خواستار بسته شدن تنگه ی عبوری یمن وتعلیق ومسدود شدن مسیر عبور تجاری عربستان وکشور های حامی ان از این تنگه خواهیم بود