کد خبر: ۸۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۴

معاون مجتمع علوم دینی اهل سنت خنج: اعدام آیت الله نمر توسط سعودی ها آزاردهنده بود

شیخ عبدالمجید غنی پور ضمن محکوم کردن شهادت آیت الله شیخ نمر، گفت: در دین مبین اسلام هیچ جا نیامده که معارض سیاسی باید اعدام شود.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه، معاون مجتمع علوم دینی اهل سنت خنج در گفتگو با خنج کهن ضمن محکوم کردن اقدام عربستان سعودی در به شهادت رساندن آیت الله شیخ باقر النمر، گفت: دین مبین اسلام دین رحمت و رﺃفت بوده و به ایجاد صلح بین مؤمنان توصیه نموده است. در ایامی که مصادف شده با ولادت نبی اکرم(ص)، دامن زدن به اختلافات بسیار مذموم و ناپسند است.

شیخ عبدالمجید غنی پور ادامه داد: اعدام آیت الله شیخ نمر توسط عربستان سعودی، بسیار دلخراش و آزاردهنده بود، با توجه به اینکه ایشان اصلاً مرتکب قتل نشده اند که مجازات آن اعدام باشد. اگر هم ایشان موضوعی سیاسی مطرح کرده اند، باز هم در دین مبین اسلام هیچ جا نیامده که معارض سیاسی باید اعدام شود. در قرآن کریم، بحث اعدام در خصوص افرادی آمده که قتل عمد انجام داده اند.

اعدام آیت الله شیخ نمر توسط عربستان سعودی، بسیار دلخراش و آزاردهنده بود/ علمای اسلام مخالفت خود را اعلام نمایند

وی اظهار داشت: در این برهه از زمان که دشمن دارد بر طبل مخالفت و اختلاف بین مسلمانان می زند، واقعاً زیبنده سیاستمداران دولت سعودی نبود که در این جهان پرآشفته که مسلمانان به وحدت نیاز دارند، دست به چنین اقدامی بزند.

این عالم اهل سنت افزود: این کار باعث ایجاد خلل در وحدت بین مسلمانان است که ما با توجه به آموزه های دینی و ارزشهای اسلامی و اخلاقی، اقدام عربستان سعودی در اعدام این روحانی مبارز را محکوم می کنیم.

غنی پور در خصوص وظیفه علمای تسنن و تشیع و همچنین سران دولت ها در قبال این حادثه، گفت: وظیفه علمای اسلام و همچنین سران دولت ها، ایجاد صلح و سازش و همچنین دوستی و برادری است؛ اگر هم یک نفر مشکلی داشته باشد، ما در این برهه از زمان باید گذشت داشته باشیم.

معاون مجتمع علوم دینی اهل سنت خنج ادامه داد: در حال حاضر لازم است علمای اسلام و سران کشورها با سران دولت سعودی ارتباط برقرار کرده، آنها را زیر سؤال ببرند و مخالفت خود را به طور علنی اعلام نمایند تا اینگونه کارها دیگر تکرار نشود.

وی همچنین عنوان کرد: بزرگان اسلام اعم از سنی و شیعه لازم است یک مجمع و تشکل دینی و سیاسی تشکیل دهند و در آن راهکارهای خود را ارائه نمایند تا دیگر شاهد چنین اقدامات ناپسندی نباشیم.


نظرات بینندگان