کد خبر: ۸۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۱۸ دی ۱۳۹۴

امام جمعه موقت جهرم:حکام آل سعود به مردم خود هم رحم نمی‌کنند

امام جمعه موقت جهرم به جنایات آل سعود در اعدام آیت الله نمر اشاره کرد و گفت: آنها به مردم کشور خود نیز رحم نکردند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، حجت الاسلام محمدحسین مدبر، در خطبه های امروز نمازجمعه جهرم گفت: یکی از اجزاء ارکان مهم دین اسلام تولی و تبری است؛ آنچه ما شیعیان را از سایر فرقه های مسلمین جدا می کند تبری بوده وگرنه بیشتر مسلمانان مسئله تولی را دارند چرا که آنها نسبت به اهل بیت علاقمند بوده و احترام می گذارند.

وی افزود: مسئله محبت نسبت به خدا، اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) چیزی نیست که ما را شیعه کند چرا که این امر کم و بیش در تمام مسلمانان وجود دارد، آنچه اعتقاد برخی مسلمانان را ناقص کرده مسئله تبری و برائت است.

امام جمعه موقت جهرم با بیان اینکه اهمیت برائت بسیار زیاد است، ادامه داد: در دین اسلام هم سلام وجود دارد و هم لعن؛ هم دروغ و هم مرگ؛ هر دو اگر بود دین کامل می شود.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه برخی مسئولان گذشته از شعار مرگ بر آمریکا گلایه داشتند، بیان کرد: آن مسلمانی که دشمن دشمنان اهل بیت(ع) نباشد دینش ناقص است.

 

وی با اشاره به حدیثی مبنی بر اینکه هر کس که در کفر دشمنان اهل بیت شک داشته باشد، کافر است، شاخص شیعه بودن را مسئله برائت دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه در زمان فعلی بخواهیم از کسانی برائت جسته و مرگ بر آنها بگوییم، جز دشمنان اهل بیت(ع) نیست.

 

خطیب موقت نمازجمعه جهرم با بیان اینکه آن ضربه ای که وهابیت به امت اسلامی وارد کرده، دشمن خارجی، یهودی و مسیحی نکرده است، بیان کرد: نطفه وهابیت خبیث توسط انگلستان بسته شد و ما شکی در غیر مسلمان بودن آنها نداریم؛ آنها به مرقد های اهل بیت(ع)، شیعیان و ملت خود نیز ظلم کردند.

 

وی با تاکید به خباثت های جریان وهابیت و در رأس آن حکومت آل سعود به کاهش شدید قیمت نفت برای فشار به کشور ایران اشاره کرد و گفت: این امر به گونه ای پیش برده شد که قیمت نفت را از بالای 100 دلار به زیر 30 دلار کشاندند.

 

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: باید از دولتمردان که در این موقعیت کشور را به جلو می برند تشکر کرد البته هر چه وابستگی خود را از نفت جدا کنیم به نفع کشور می شود.

وی به جنایات آل سعود در اعدام آیت الله نمر اشاره کرد و گفت: آنها به مردم کشور خود نیز رحم نکردند و طبق فرموده رهبری انقلاب ما لحظه شماری می کنیم که خداوند انتقام خون این مظلوم را بگیرد.

به گزارش پسین جهرم، نمازگزاران جمعه این شهر  پس از اقامه نماز با راهپیمایی خود تا میدان ولایت اقدام آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله نمر را محکوم کردند.


سالاد

برچسب ها: جهرم ، آل سعود ، نمازجمعه
نظرات بینندگان