کد خبر: ۸۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۴

اصلاح طلبان یاران ذخیره خود را هم به بازی آورده‌اند!

نویسنده با ارائه تحلیلی به شیوه های اعمال شده توسط جریان اصلاحات برای کسب کرسی در انتخابات پیشرو می‌پردازد و در نهایت با ارزیابی موقعیت اصلاحات، قایم موشک بازی برای حضور سردمدار اصلاح طلبان کازرون در انتخابات را تقبیح می کند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، علی اکبر فرشته حکمت در سایت کازرون خبر نوشت: طیف اصلاح طلبان کشور که گویا با چراغ خاموش اما به طور فعال وارد گود مبارزات انتخاباتی شده‌اند عملاً بدون این که بر زبانشان جاری گردد به اشتباهات راه بُردی و عملکردی و اعتقادی خود به ویژه در ایجاد حادثه‌ی فتنه‌ی سال 1388 اعتراف کرده‌اند.

در انتخابات ریاست جمهوری 92، اصلاح طلبان با به صحنه آوردن یکی از خوشنام‌ترین عنصر سیاسی خود یعنی دکتر عارف که علاوه بر داشتن تجربه‌ی اجرایی در دولت کارگزاران و اصلاحات نیز از هرگونه سوابق سوء سیاسی و اخلاقی و اعتقادی مُبرا بود، قصد داشتند وزنه‌ی مقبولیت سیاسی طیف خود را محک بزنند اما هر چه به روز انتخابات نزدیکتر می‌شد اقبال عمومی مردم نسبت به آن‌ها سردتر و کم رنگ می‌گردید لذا در آن زمان از تفرق نیروهای طیف اصولگرا استفاده کردند و ضمن وادار کردن اجباری عارف به استعفا، اعلام نمودند در انتخابات آرای خود را به روحانی می‌دهند! با این که آقای روحانی به لحاظ سوابق سیاسی در طیف اصلاح طلبان نمی‌گنجید و متأثر از جریان هاشمی رفسنجانی و کارگزارانی‌ها وارد انتخابات شده بود و از حمایت علنی و غیر علنی برخی شخصیت‌ها و جریانات اصول گرا هم برخوردار گردیده بود لذا با فرایند و روابط و ویژگی‌های سیاسی مقطع زمانی بهار 92، بالاخره ایشان با تفاوت بسیار اندک پانصد هزار رأی نتیجه‌ی انتخابات را بُرد و به مقر ریاست جمهوری واقع در خیابان پاستور تهران رفت.

اصلاح طلبان در اقدامی فرصت طلبانه پیروزی روحانی را صرفاً منحصر به حمایت خود تبلیغ کردند و لذا تاکنون از دولت یازدهم به طُرق مختلف به ویژه برای تصرف کرسی‌های ریاست وزارتخانه‌ها واستانداری‌ها و فرمانداری‌ها و سایر ادارات کل سهم خواهی کرده‌اند و البته در موارد زیادی هم به خواسته‌ی خود دست یافته‌اند! اخیراً در استانه‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به جهت عدم توفیق دولت یازدهم در تحقق وعده‌های انتخاباتی و افزایش چند برابری مشکلات بیکاری و اقتصادی و درآمدی و فرهنگی و آموزشی مردم در 5/2 سال گذشته، همین حضرات اصلاح طلب سعی دارند خود را از ضعف مدیریتی اجرایی دولت کنونی مبرا بنمایانند!!

در هر صورت اصلاح طلبان با توجه به تجربیات انتخابات قبلی از یک سال گذشته خود را برای حضور در انتخابات اسفند 94 آماده کرده‌اند و چندی قبل در رسانه‌های وابسته به خود اعلام نمودند عنقریب سونامی اصلاح طلبان برای نام نویسی در جریان است!!ا اما از آنجا که آواز دُهل شنیدن از  دور خوش است! و به تعبیر روزنامه‌ی کیهان، برخی موتورگازی‌ها برای این که خود را تریلر بنمایانند بوق شیپوری نصب می‌کنند و به صدا درمی‌آورند!

لذا رهبران این طیف از بالا و به صورت دستوری به افراد اثرگذار پایین دستی و شهرستانی توصیه کردند؛ هر شخصی که دارای حداقل شرایط ثبت نام باشد و به نوعی به طیف اصلاح طلبان هم تمایلی نشان داده است، حتی با احتمال رد صلاحیتش وادار شود برای نامزدی مجلس شورا ثبت نام کنند!! با این قصد و هدف که: اولاً وزنه‌ی حضور اصلاح طلبان را سنگین نشان داده باشند و اصطلاحاً قدرت خود را به رُخ رقیب بکشند! ثانیاً در صورت رد صلاحیت اغلب آنها به جهت عدم احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، عزایی دست جمعی ترتیب دهند تا از دل آن عزا، عیشی سیاسی و تبلیغاتی برای کسب آرای مردم بسازند!!

این طیف چون در کارنامه گذشته خود نقطه‌ی مثبت و در خور توجهی برای ارایه به مردم نمی‌یابند لذا مجبورند صرفاً به حربه‌های فرافکنانه و تبلیغاتی و مظلوم نمایی متوسل گردند!!

با مقدمه‌ی فوق به بیان و توضیح تشتت و پراکندگی در اردوگاه اصلاحات شهرستان کازرون میپردازم.

از حدود سی نفری (28نفر) که برای نامزدی مجلس شورا در حوزه‌ی شهرستان نام نویسی کرده‌اند علی‌الظاهر حدود نیمی از آنان به اشکال مختلف خود را اصلاح طلب معرفی کرده و یا این گونه وانمود می‌کنند اما از ظواهر امر و با توجه به شخصیت این افراد کاملاً مشخص و اَظهرُمِنَ‌الشمس است که تعدادی از آنها در صورت تأیید صلاحیت به نفع دیگر دوستان خود کناره گیری نخواهند کرد! زیرا از سال‌ها و ماه‌ها قبل خود را برای نام نویسی و حضور در انتخابات مجلس آماده کرده‌اند و برای نامزدی مجلس شورا کفش و پیراهن و کُت و شلوار مخصوص، خریده و دوخته‌اند!! و خانه و ستاد و لشکر مهیا کرده و میهمانی‌ها ترتیب داده‌اند و هزینه‌های سنگینی هم خرج کرده‌اند!! اما بقیه‌ی آنان، نامزد شدن برای انتخابات مجلس و حتی نام نویسی را در خود نمی‌دیده و تصورش را هم نمی‌کرده‌اند!!

و با اصرار و تأکید رَجُل کُهنه کار اصلاح طلب روانه‌ی فرمانداری شده و نام خود را به ثبت رسانده‌اند! جالب این که اصلاح طلبان در این وزن کشی و قدرت نمایی به قدری تعجیل و افراط به خرج داده‌اند که حتی نیمکت نشینان خود را به بازی سیاسی انتخاباتی کشانده‌اند!! و برخی بازیکنان این عرصه‌ی سیاسی آن قدر ناشی و تازه کار هستند که نه تنها جُربزه شوت و پاس کاری‌ نداشته حتی جرأت ایستادن و دوندگی در زمین بازی سیاست را هم نداشته و ندارند!! و حتی در صورت تأیید صلاحیت در غیاب سایر دوستانشان هم حاضر نخواهند شد در گود زورآزمایی انتخاباتی باقی بمانند و قطعاً انصراف خواهند داد!

به هر حال در اردوگاه اصلاح طلبان آنانی که از قبل خود را مهیای نام نویسی کرده بودند به هیچ وَجه مِن‌ الوُجُوهی حاضر نمی‌شوند به نفع دوستان هم طیف خود کنار گیری کنند و هرکدامشان با به رُخ کشیدن صبغه‌ی خانوادگی و یا تجربه‌ی مدیریتی و یا جایگاه عشیره‌ای و طایفه‌ای و ایضاً قدرت مالی و تبلیغاتی، درجه و شانس رأی آوری خود را بالا و اَرجح میداند و می‌نمایاند!! به همین سبب اَبر پراکندگی و آشفتگی، فضای سیاسی این طیف را آنچنان تیره کرده که برای رسیدن به روزنه‌ی نور و امید پیروزی و تصاحب کُرسی مجلس به عدم حضور و عدم تصمیم جدی اصولگرایان دل بسته‌اند!!

جالبتر این که یکی از فرماندهان اثرگذار اصلاح طلب که معمولا خود را بنیانگذار و صاحب امتیاز اصلاح طلبی شهرستان قلمداد می‌کند و پایه‌ی اصلاحات در کازرون را تحت فرمان و قدرت خود می‌پندارد پس از مدت‌ها شایعه‌سازی در خصوص نامزد شدنش در واپسین ساعات پایانی مهلت ثبت نام، بالاخره در فرمانداری شیراز اقدام به نام نویسی کرد!

البته شایع شده که ایشان بعد از اعلان تأیید صلاحیت‌ها قصد دارد به حوزه‌ی شهرستان کازرون منتقل گردد! (اَلُعَدهُ عَلی‌الرّاوی) این گونه وارد صحنه‌ی انتخابات شدن بر تردید و ترس از سوختن سیم کارت اعتباری سیاسی دلالت دارد وگرنه آن که خود را شایسته و بایسته‌ی حضور در انتخابات تشخیص داده و قدرت مدیریتی، سیاسی و موقعیت خود را قوی می‌داند لزومی ندارد برای ثبت نام و نامزد شدن مجلس به قایم موشک بازی متوسل گردد!!


سالاد

نویسنده :
علی اکبر فرشته حکمت
نظرات بینندگان