کد خبر: ۸۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۴

تولید 70 درصد گل نرگس فارس در «جره» و «بالاده» کازرون

جشنواره گل نرگس که همه ساله با فرارسیدن زمان برداشت آن در فصل زمستان برگزار می شود به بهمن ماه موکول شد.

به گزارش سرویس شهرستان شیرازه به نقل از کازرون خبر، جشنواره گردشگری «گل نرگس» که همه ساله با فرارسیدن زمان برداشت آن در فصل زمستان برگزار می شود به بهمن ماه موکول شد.

گل نرگس کازرون

بخشدار جره و بالاده در گفتگو با کازرون خبر به موکول شدن جشنواره گردشگری «گل نرگس» از 25 دی به 8 بهمن ماه اشاره و اظهارداشت: بازدید از بزرگترین نرگس زارهای خودروی کشور از تاریخ 25 دی ماه تا آخر بهمن ماه میسر است و هموطنان عزیز می توانند با توجه به گل دهی نرگس زارهای خودرو در این بازه زمانی از مواهب خدادادی و زیبای شهر ما بازدید کنند.

گل نرگس کازرون

سید مجتبی علوی افزود: حدود 70 درصدگل نرگس فارس در  جره و بالاده تولید می‌شود که با توجه به طبیعی بودن و خودرو بودن دارای عطر و بوی بسیار مطبوع و دلنشینی است و عمدتا از گونه های بسیار زیبای شش پر مسکین شهلا پرپر می‌باشد.

گل نرگس کازرون

علوی با اشاره به بارش های اخیر بیان داشت: بارندگی های امسال باعث شد بین 15 تا 20 درصد افزایش برداشت داشته باشیم که پیش بینی می‌شود حدود 14 میلیون شاخه گل نرگس برداشت کنیم و این گل ها علاوه بر شیراز و استان های همجوار به تهران و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

گل نرگس کازرون

علوی جره، بلبلک، دادین و نرگس زار فامور را عمده مناطق تولید کننده گل نرگس بخش جره و بالاده دانست و تاکید کرد: ایجاد آمادگی بیشتر یکی از دلایلی بود که جشنواره را با اندک تاخیری برگزار می کنیم و قصد داریم به منظور آشنایی هر چه بیشتر مسافرین و بازدید کنندگان  با آداب، فرهنگ و رسوم، جغرافیا و ظرفیت های بخش برنامه های ویژه ای اجرا کنیم.

گل نرگس کازرون

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سایر روزها به خصوص روزهای تعطیل و ایام دهه فجر برنامه های ویژه ای برای بازدید کنندگان در نظر گرفته ایم.

تصاویر متعلق به برداشت از نرگس زار جره و بالاده در سال 93 است.


سالاد

نظرات بینندگان