کد خبر: ۸۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۴
امام جمعه فراشبند:

برداشتن قلب راکتور اراک قلب آمریکاییها شاد و قلب خانواده شهدای هسته ای را به درد آمد

حجت الاسلام ابراهیمی: بجای بیرون آوردن قلب راکتور اراک و پر کردن آن با بتن، باید آنرا پلمپ می کردند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل ازنخل بیدار،حجت الاسلام هادی ابراهیمی خطیب جمعه شهرستان فراشبند درخطبه دوم نماز جمعه این هفته فراشبند از حضور گسترده مردم شریف شهرستان فراشبند در استقبال از کاروان شاهدان بصیر تقدیر و تشکر کرد و گفت: شما مردم عزیز انقلابی، همیشه یار و یاور انقلاب بودید و هرجا لازم بود که در صحنه حاضر باشید، حضور داشتید و در استقبال از کاروان شهدای عزیز بر خلاف پیش بینی بعضی ها که می گفتند استقبال خوبی از شهدا صورت نمی گیرد، با استقبال بی نظیر خود ، حماسه ای بزرگ در شهرستان رقم زدید.

وی افزود: امروز نوبت مسئولین است که به پاس همراهی و همدلی شما، ارزش کار و حرکت ارزشمند شما را درک کنند و فضایی در شهرستان ایجاد کنند و راه رسمی طی کنند که شهدا می خواهند.

امام جمعه فراشبند خطاب به مسئولین گفت: مسئولین باید مواظب صحبت کردن و رفتارهای خود باشند و حرفهای نیش دار به نظام، شهدا و آرمانها ی انقلاب نزنند و الا با خشم انقلابی مردم مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: مسئولین باید برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال فکری همه جانبه کنند.

ابراهیمی امام جمعه فراشبند با اشاره به اینکه در اداره کار  شهرستان فراشبند، بالغ بر 3500 نفر جوان بیکار و جویای کار نام نویسی کردند، افزود: امروز وضعیت رکود سراسر کشور را فرا گرفته است و هیچ کس نمی تواند آنرا نادیده بگیرد.

وی خطاب به بعضی ها که قائلند در کشور، رکود نداریم گفت: شما قائلین به رکود، غلو می کنید و مشت نمونه خروار است.

حجت الاسلام ابراهیمی نسخه شفابخش درمان بیکاری و کساد در بازار را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت:  رهبر فرزانه انقلاب، 2 سال پیش سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی را به سران قوا ابلاغ نمودند ولی دولت محترم عنایتی به اجرای سریع و همه جانبه آن نداشت و آنقدر رفع مشکلات را به لغو تحریمها گره زدند که امروز ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی را مردم کوچه و بازار هم می دانند.

امام جمعه فراشبند بیان داشت: امروز عمل به سبک زندگی اسلامی بخشی از اقتصاد مقاومتی است و عمل به اقتصاد مقاومتی ویژه زمان تحریم نیست بلکه باید در همه زمانها و مکانها و در همه شئون  زندگی آنرا به کار گرفت.

وی ضمن انتقاد از مسئولین که فقط شعار توخالی می دهند و تا کنون سیاستهای مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی را عملی نکردند، گفت: چرا دولت می تواند در ظرف دو سه هفته، 3 هزار میلیارد تومان وام خودرو را در اختیار خریداران خودرو قراردهد اما همین مقدار و بیش از آن را برای اجرای اقتصاد مقاومتی در اختیار سرمایه گذاران قرار نمی دهد .

ایشان افزود: برای شکستن این قفل از مردم گرفته تا مسئولین، باید دست به دست هم دهیم  و از همه ظرفیت ها و توانمندیهای داخلی بهره ببریم و انرا بکار گیریم که قطعا دست خدا با جماعت است.

وی  ضمن ابراز تاسف از  اقدام سریع  دولت در خارج کردن قلب راکتور اتمی اراک بیان داشت: خارج کردن قلب این راکتور، اشتباهی بسیار بزرگ بود که قلب آمریکائیها را خوشحال و قلب ما و خانواده های شهدای هسته ای را به درد آورد.

 

ایشان با تأکید بر اینکه بهتر بود بجای بیرون آوردن قلب راکتور اراک  و پر کردن آن با بتن، آنرا پلمپ می کردند، گفت: آمریکائیها دروغ می گویند و به زودی کید و مکر های جدید آمریکا را خواهیم دید و متوجه اشتباه خودخواهیم شد.

 

خطیب جمعه فراشبند در ادامه خطبه های نماز جمعه فراشبند به مساله انتخابات به عنوان نکته  ای که حضرت آقا در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور به آن پرداختند اشاره کرد و گفت: برحسب فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مخالفت ایشان با کار غلط بعضی ها که یک سال یا دو سال قبل از انتخابات، فضای کشور را انتخاباتی می کنند، از کاندیداها و طرفداران آنها خواست تا در مدت تبلیغات انتخاباتی رعایت شئون و کرامت خود و دیگران را داشته باشند.

وی مردم ایران را  مشهور به ادب و احترام نسبت به یکدیگر دانست و افزود: قرآن کریم و سنت نبوی به ما یاد داده است که به یکدیگر احترام بگذاریم و لذا  تمامی کاندیداهایی که وارد عرصه انتخابات می شوند برادر ایمانی یکدیگرند و باید مراقب زبان خود باشند و احترام یکدیگر را داشته باشند و با یکدیگر رقابت صحیح و اسلامی داشته باشند و یکدیگر را تخریب نکنند و آبروی یکدیگر را حفظ کنند چرا که حفظ آبروی مومن از حفظ خانه خدا هم مهمتر است.

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این شهر، از نیروی دریایی سپاه که با حرکت انقلابی خود در زمینه توقیف دو فروند شناور رزمی آمریکایی و دستگیری سرنشینان آن توسط واحدهای شناوری رزمی این نیرو در خلیج فارس ذلت دشمن در مقابل جمهوری اسلامی ایران و عزت جمهوری اسلامی ایران را به معرض نمایش گذاشتند تشکر و قدردانی کرد.

 

وی با توجه به ذلت و خواری آمریکا، ارباب بزرگ آل سعود در توقیف دو فروند شناور رزمی و اسارت 10 تفنگدار دریایی آمریکا  توسط دریادلان نیروی دریایی سپاه، خطاب به آنها گفت: اگر آل سعود روزی خطای استراتژیک کند، در ظرف چند ساعت طومار عمر آنها پیچیده و به درک واصل خواهند شد.

 



سالاد

نویسنده :
محمد باقر دشتی
نظرات بینندگان