کد خبر: ۸۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۲۸ دی ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 28 دی 94

تفاوت تامل برانگیز آمار تایید صلاحیت شدگان در فارس/ طلب 400 میلیارد تومانی علوم پزشکی شیراز از بیمه ها

اعلام نتایج صلاحیت داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس محور مشترک روزنامه های فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛


سالاد«73 درصد از کاندیداهای مجلس در فارس رد صلاحیت شدند»، خبر جنوب در شماره امروز خود گزارشی از تایید صلاحیت های کاندیدای مجلس شورای اسلامی به نقل از پژوهش معاون سیاسی و امنیتی استاندار، رنجبر رئیس هیئت نظارت بر انتخابات فارس و عالیشوندی فرماندار شیراز به چاپ رسانده است» اما آماری که مسئولین در مورد تایید صلاحیت های مجلس شورای اسلامی در استان فارس اعلام کردند متناقض است. در حالی پژوهش معاون سیاسی و امنیت استاندار فارس در مصاحبه با ایرنا تعداد تایید صلاحیت شدگان از هیات نظارت در استان را 176 داوطلب خوانده که رنجبر رئیس هیات نظارت فارس تعداد قطعی داوطلبان تایید صلاحیت شده را در فارس 209 نفر خوانده است.
پیش از این تایید صلاحیت بالای داوطلبان ورود به مجلس از سوی هیات های اجرایی آن قدر فله ای بود که صلاحیت قاچاقچی های مواد مخدر هم تایید شده بود.

«زخم پروژه های نا تمام بر تن فارس»خبرجنوب به نقل از فردا نوشته:«در حال حاضر استان فارس در انتظار بهره برداری از 65 پروژه نیمه تمام ملی و دو هزار و 670 پروژه نیمه تمام از محل اعتبارات استانی است؛ پروژه هایی که سال ها بر زمین مانده و تکمیل آن ها نقش فراوانی در بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مردم این دیار دارد» گفتنی است. امسال دولت 900 میلیارد تومان به استان فارس جهت اتمام پروژه های نیمه تمام اختصاص داد که با این وضعیت اقتصادی بعید به نظر می رسد که این پروژه ها تا پایان سال 95 به بهره برداری برسند»

«700 هزار دختر و پسر دم بخت روی دست فارس مانده اند»، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفته:« طبق آمار سال 93 به طور میانگین بانوان در استان فارس حدود 24 سالگی و آقایان در حدود 28 سالگی اقدام به ازدواج کرده اند؛ این در حالی است که در سال 83 یعنی 10 سال قبل از آن، میانگین سن ازدواج مردان 27 و بانوان 22 بوده است که بررسی ها نشان می دهد حدود نیمی از دختران و پسران استان در سن ازدواج(29-15 دختران و 34-20 پسران) ازدواج نکرده اند که جمعیتی در حدود 700 هزار نفر را شامل می شوند و در صورت عبور از این دوره سنی و عدم ازدواج ممکن است با خطر تجرد قطعی رو به رو شوند. خنج، داراب، فیروزآباد و ارسنجان به عنوان شهرستان های دارای بیشترین ازدواج به نسبت جمعیت به شمار می روند. 

«طلب  400 میلیارد تومانی علوم تومانی پزشکی  شیراز از سازمان بیمه گر»،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته:«طلب 6 ماهه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سازمان های بیمه گر موجب نارضایتی و اعتراض اساتید و پرستاران مراکز درمانی استان به دلیل عدم پرداخت بعضی از مطالباتشان شده و این مسئله نگرانی هایی به وجود آورده است»بهادر بیان داشته:«با وجود پیگیری های مکرر، دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیش از 400 میلیارد تومان از بیمه طلبکار است»

سالادبرجام یا بر«جام» عنوان گزارش امروز سبحان است. در این گزارش به تایید فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران توسط آژانس بین المللی و آزاد شدن بخشی از دارایی های ایران اشاره کرده و آورده است:« استان فارس نیز پس از آزادی پول های بلوکه شده ایران پس از برجام از چند حوزه پیشرفت خواهد داشت. اولین حوزه صنایع گازی است که استان در آن مزیت نسبی در منطقه دارد و پالایشگاه های متعددی که در استان وجود دارد اگر به تولید گاز بپردازند خواهند توانست اقتصاد استان را رونق داده و باعث ایجاد شغل های متعدد برای جوانان استان شود» در این گزارش به  رونق صنعت گردشگری، آزاد سازی ال سی ها و سوئیفت ها برای خرید تجهیزات اشاره شده که می تواند با رفع تحریم ها کار گشا باشد»

«دولت نسبت به عهد شکنی طرف غربی پس از اجرای برجام هوشیار باشد»، ذوالانوار نماینده شیراز گفته:« میدواریم تحریم‌های ظالمانه 12 ‌ساله علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران به‌طور کامل، در عمل نیز برداشته شود اما درعین‌حال، از دستگاه دیپلماسی تقاضامندیم نسبت به حیله و نیرنگ طرف غربی در اجرای ناقص برجام، هوشیار باشد.مواردی مانند کاهش شدید قیمت نفت جهانی به دلایل سیاسی، اعمال هفت تحریم جدید ابلاغ‌شده از سوی رئیس‌جمهور آمریکا که با فرمان 1244 توسط اوباما صورت گرفت و همچنین اظهارات اخیر وزیر امور خارجه این کشور که نشان می‌دهد تحریم‌ها در آینده برگشت‌پذیر خواهند بود، همگی نشان می‌دهد باید در برابر عهدشکنی احتمالی طرف غربی آمادگی لازم را اتخاذ کرد»

سالاد«تاکید رئیس جمهور بر اجرای مدل برجام در داخل کشور» تیتر یک امروز عصر مردم است. این روزنامه از میان سخنان روز گذشته روحانی تیتری انتخاب کرده که از آن چنین برداشت می شود که رئیس جمهور اعتقاد دارد مثل آمریکا باید با شورای نگهبان برای رد صلاحیت ها مذاکره کنیم! تا به نتیجه برسیم. این تیتر حاکی از سیاست روزنامه ی محلی عصر مردم در موضوع احراز صلاحیت ها است.

احمد رضا دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز گفتگویی با خانه ملت در مورد به نتیجه رسیدن برجام اظهار داشته:«اتفاقی که رخ داد و تلاش های دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی به نتیجه رسید، رخداد بسیار بزرگ و ارزشمند برای کشور است.

سالاداین روزنامه که انگار از رد صلاحیت مدیر مسئول خود از شورای نگهبان گلایه مند است تیتر های خبری ریز  و درشت منتقدانه ای نسبت به هیئت نظارت در صفحه نخست به چاپ رسانده است. «شوک هیئت نظارت در شب اجرای برجام و سال همدلی و همزمانی؛ ریزش 73  درصدی کاندیداها در فارس فعالان سیاسی را انگشت به دهان کرد» تیتر یک این روزنامه است.

«شکاف دخل وخرج عمیق تر شد»، نیم نگاه در صفحه20 گزارشی از جزئیات طرح افزایش پلکانی دستمزد را به نقل ازمهر به چاپ رسانده است. در این گزارش آمده است:«کارشناسان معیشت خانوار و کارگری می‌گویند هدفمندی یارانه ها نتوانست کمکی در بهبود معیشت کارگران باشد و افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها باعث افت شدید درآمدها در برابر جهش چشمگیر هزینه ها شد. برنامه ای که قرار بود اوضاع معیشتی اقشار ضعیف کشور را بهبود بخشد، حالا باعث فقیرتر شدن آنها و به اصطلاح تشکیل خط فقر جدید در کشور شده است.هرچند دولت هیچگاه به صورت رسمی خط فقری را برای شهرها و روستاهای کشور اعلام نکرده اما از گزارش‌های معیشتی مرکز آمار ایران می‌توان حدس زد خط فقر چقدر است. مرکز آمار ایران در گزارش رسمی خود درباره هزینه معیشت خانوار ساکن در شهرها برای سال ۹۳ اعلام کرد خرج یک خانوار ماهیانه دستکم بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزارتومان است که پیش تر این رقم بیش از یک میلیون و ۸۲۰ هزارتومان اعلام شده بود»

سالاد«رقابت نیمه تمام 73 درصد کاندیداها»، تیتر یک امروز افسانه است. این روزنامه از میان سخنان روز گذشته روحانی جمله« مانعی برای سرمایه گذاری آمریکا در ایران وجود ندارد» برای صفحه نخست انتخاب کرده است.

«کشف 93 درصد جرایم خشن در فارس»، «تولید 26 درصد مرکبات کشور در فارس»، «مناسب سازی معابر شهری برای نابینایان» از جمله عناوین صفحه نخست امروز است.

سالاد
نظرات بینندگان