کد خبر: ۸۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۴

کاهش چشمگیر زایمان «سزارین» در جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به کاهش 36.72 درصدی زایمان سزارین در این شهرستان گفت: در 9 ماهه نخست امسال 65 درصد زایمان‌ها در جهرم طبیعی انجام شده است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم رحیم رئوفی در جمع خبرنگاران گفت: از جمله برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت، اجرای طرح زایمان طبیعی به طور رایگان در مراکز درمانی دولتی است که به عنوان تسهیلات بهداشتی درمانی برای مادران باردار به شمار می‌آید.

وی افزود: 54.72 درصد زایمان‌های شهرستان جهرم در سال 92 به صورت سزارین بوده که این رقم در سال 93 به 61.60 درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به کاهش قابل توجه عمل سزارین در 6 ماهه نخست امسال، اظهار کرد: تعداد 2 هزار و 104 زایمان در نیمه نخست امسال در جهرم انجام شده که 36.12 درصد آن به صورت سزارین انجام شده  است.

وی با اشاره به استقبال مادران باردار از زایمان طبیعی در جهرم گفت: در 9 ماهه نخست امسال 36.72 درصد زایمان‌ها به روش عمل سزارین بوده که این امر نشان از استقبال مادران باردار از بسته رایگان زایمان به روش طبیعی بوده است.

رئوفی با اشاره به تقدیر معاون درمان وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی جهرم به سبب ترویج زایمان طبیعی و کاهش چشمگیر عمل سزارین، تصریح کرد: در راستای ارتقا سلامت مادران و نوزادان، ارائه خدمات با کیفیت زایمان طبیعی بر اساس آخرین دستورالعمل کشوری، ترویج زایمان فیزیولوژیک، کاهش مداخلات غیر ضروری و تکریم مادران باردار در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی جهرم قرار دارد.

 

سالاد

برچسب ها: زایمان ، جهرم سزارین
نظرات بینندگان