کد خبر: ۸۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 11 بهمن 94

قرارداد ۱۲۰میلیونی یک کاندیدای انتخابات با روزنامه پرتیراژ شیراز/ احتمال از سرگیری صادرات فرش فارس

تنها افراد زیر 18 سال و افرادی که تا به حال کارت ملی برایشان صادر نشده است، باید حتما برای دریافت یارانه کارت ملی داشته باشند و کارت ملی آنان به صورت الکترونیک صادر خواهد شد.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد«پیاده روهای شهر در دست تعمیر» عنوان گزارش امروز سبحان است. در این گزارش به پیاده روهای کم عرض و کنده و کاری که در آنها می شود اشاره کرده است. حفاری که با اتمام پروژه به علت عدم هماهنگی بین داستگاه ها دوباره در همان مکان ایجاد می شود. در این گزارش همچنین با انتقاد از نبود مدیریت واحد شهری آورده است که «نزدیک به ایام نوروز و دریافت بودجه های دولتی این حفاری ها توسط دستگاه ها برای انجام پروژه های نا تمام بیشتر می شود»

سالادبه نظر می رسد هیئت تحریریه خبرجنوب این روزها بیشتر وقتش را بر روی ویژه نامه انتخابات گذاشته است تا گزارش های تولیدی و اختصاصی روزنامه.

«زیر 18 ساله ها برای دریافت کارت ملی ثبت نام کنند»، مدیر کل ثبت احوال استان فارس گفته:«تنها افراد زیر 18 سال و افرادی که تا به حال کارت ملی برایشان صادر نشده است، باید حتما برای دریافت یارانه کارت ملی داشته باشند و کارت ملی آنان به صورت الکترونیک صادر خواهد شد.وی با تاکید بر این‌که افراد زیر 18 سال و کسانی که تاکنون کارت ملی دریافت نکرده‌اند، باید تا 15 بهمن‌ماه برای ثبت‌نام در سایت اقدام کنند، گفته: ممکن است پروسه دریافت کارت طولانی شود. ثبت‌نام در این مرحله کافی است. برای دریافت یارانه و هم‌چنین شرکت در انتخابات نیازی به کارت الکترونیک نیست.»

«باغشهر سازی غیر مجاز در 7 هزار هکتار از مزارع مرغوب شیراز»، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفته:« تب تند باغشهر سازی همه مناطق شیراز را فرا گرفته و متاسفانه در سال های اخیر حدود 7 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شیراز از حیض انتفاع خارج و به باغشهر تبدیل شده است. اراضی یکپارچه مذکور، قطعه قطعه و خرد شده است. این معضل باعث به خطر افتادن امنیت غذایی مردم می شود چرا که امکان تولید محصول کشاورزی در این اراضی از بین رفته و اراضی به مکانی غیر تولیدی تبدیل می شود»

«انجام آزمایش های بی رویه، نتیجه ای جز اضطراب بیهوده ندارد»، یک فوق تخصص خون و سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز می گوید:«مدتی است بیماری سرطان و مسایل پیرامون آن، در بخش قابل توجهی از خانواده های ایرانی به دغدغه ای جدی تبدیل شده و گاه این دغدغه به اضطراب و در پی آن، در پیش گرفتن رفتارهایی می شود که معمولا سرانجام مفیدی ندارد»

سالاد«قیمت سرسام آور بلیت بهارستان»، عنوان گزارش امروز نیم نگاه است. در این گزارش آمده است:« این روزها نفس کشیدن هم خرج دارد، چه رسد به اینکه کاندیدای مجلس باشی و برای شناساندن خودت به دیگران باید هزینه کنی تا بدانند ارزشت چقدر است! به طور کلی، برای راه یابی به مجلس نامزدها باید هزینه هایی متقبل شوند، حتی اگر فرد چهره شناخته شده ای باشد. البته این هزینه ها برای افراد مختلف متفاوت است. شاید به نظر برسد که چهره های شناخته شده کمتر به تبلیغات احتیاج دارند؛ اما با توجه به حضور چهره های مطرح برای نمایندگی از شیراز، فضا به گونه ای است که باید تبلیغات گسترده انجام داد تا رأی مردم را به نام خود ثبت کنی» ،«این روزها مکرراً دیده شده برخی از کاندیداها نشست هایشانرا در تالارها، حسینیه ها و مراکز عمومی برگزار می کنند که اگر خرج یک شب یا روزشان را بالای ۱۰میلیون تومان حساب کنیم، گزاف نگفته ایم. در کنار اینها هزینه چاپ بنر تبلیغاتی و اطلاع رسانی در رسانه ها را نیز باید اضافه کرد. در بحث تبلیغات رسانه ای یکی از کاندیدای شهر شیراز با روزنامه پرتیراژ این شهر قراردادی ۱۲۰میلیونی بسته است یا دیگری برای سه باکس آگهی در همین روزنامه ۲۰میلیون پرداخت کرده است.در حوزه ‌های انتخابیه بزرگی مثل شیراز که تنها ۴ کاندیدا دارد، اگر توجه کنیم مشاهده خواهد شد که پول خرج کردن حرف اول را می‌ زند.از جایی که قرار است از این حوزه انتخابیه تنها ۴ نماینده به مجلس برود، قطعاً هزینه ها بالاتر خواهد رفت؛ گرچه که خودشان اذعان به موارد دیگری دارند»

سالاد«شانه دوباره بر دار قالی فارس»، عنوان گزارش امروز افسانه است:«رئیس مرکز ملی فرش ایران بیان داشته: در سال‌جاری میلادی صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا از سرگرفته می‌شود. سال ۲۰۱۶ سال ازسرگیری صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا خواهد بود و در نتیجه بسیار امیدواریم که رکود کنونی این هنر- صنعت و کاهش اعداد صادراتی فرش در ماه‌های آینده جبران شود، این در حالی است که سیگنال‌ های کنونی از اشتیاق بازرگانان آمریکایی برای خرید فرش دستباف ایرانی، نشان از این دارد که صادرات به این کشور، به زودی از سر گرفته می‌شود»، در این گزارش به صادرات فرش از استان فارس اشاره شده است. مدیر عامل صندوق توسعه صادرات غیر نفتی نیز از کاهش صادرات فرش فارس خبر داده است. وی همچنین افزایش نرخ مواد اولیه و دستمزدها باعث کاهش تولید و رکود در بازار تولید فرش شده است. 

سالادتیتر یک خود را سخنان وزیر امور خارجه اختصاص داده است.«ظریف: چرا تلاش می کنید عزت مردم را به حقارت تبدیل کنید».

برگزاری نشست خبری مجمع اصولگرایان فارس در شیراز در روز یک شنبه و «جبهه اصلاحات فارس با آرایش جدیدی در انتخابات شرکت می کند، سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس با اشاره به رد صلاحیت تعداد زیادی از داوطلبان مورد نظر این جناح سیاسی درانتخابات مجلس دهم، گفته: با همین تعداد تایید صلاحیت شده‌ها با قدرت تمام در صحنه حضور خواهيم داشت و از مردم نيز براي حضوري گسترده در اين عرصه دعوت مي‌كنيم.» از جمله عناوین امروز روزنامه عصر مردم است.

سالاد
نظرات بینندگان