کد خبر: ۸۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

مدیرعامل شرکت آبفای شیراز: 25 درصد آب شیراز به هدر می رود

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز گفت: به مناسبت دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی سه پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب، توسعه شبکه فاضلاب و مخزن 3 هزار مترمکعبی شبکه آب‌رسانی با اعتباری افزون‌بر 452 میلیارد ریال در این شهر به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، الله‌بخش نظرپور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران از بهره‌برداری از 3 پروژه آبفا در شیراز در دهه مبارک فجر خبر داد و اظهار داشت: واگذاری 18 هزار انشعاب آب و 20 هزار انشعاب فاضلاب، راه‌اندازی 135 کیلومتر پروژه آب در سال جاری و سال آینده و آغاز عملیات تصفیه‌خانه در شهر صدرا در اسفندماه سال جاری ازجمله برنامه‌های در دست اجرای این شرکت است.

وی ادامه داد: تجهیز و حفر هشت چاه، 120 کیلومتر شبکه فاضلاب، 110 کیلومتر اصلاح توسعه شبکه و اجرای زینگ مخازن شرق و جنوب شیراز به طول 34 کیلومتر از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آبفای شیراز تصریح کرد: 100 درصد از جامعه شهری از خدمات آب سالم و 55 درصد از خدمات فاضلاب بهره‌مند هستند و با تلاش‌های انجام‌شده شاهد توسعه شبکه‌های فاضلاب در شهرستان شیراز هستیم.

نظرپور بیان داشت: با نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هیچ‌گونه آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی در آب‌های مصرفی شهروندان وجود ندارد و چراکه بر اساس استانداردهای جهانی تعریف ‌شده است.

وی از راه‌اندازی تصفیه‌خانه شماره دو شیراز با 76 درصد پیشرفت فیزیکی و با ظرفیت 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز خبر داد و افزود: برای مقابله با کاهش فضای سبز در سه‌ نقطه شهر شیراز با همکاری شهرداری این شهر تصفیه‌خانه آب راه‌اندازی شده است که با اجرایی شدن آن گام مؤثری در گسترش این‌گونه فضاها را شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز اضافه کرد: با تعویض 630 کیلومتر شبکه از 3 هزار و 300 کیلومتر شبکه‌های  آب‌رسانی روستاهای شرق و غرب شیراز که بالغ‌بر 46 هزار مشترک است 25 درصد از هدررفت آب جلوگیری می‌شود.


نظرات بینندگان