کد خبر: ۸۳۹۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

نوبخت در شیراز: دشمن به دنبال از پای درآوردن تفکر دینی انقلابی است

محمدباقر نوبخت گفت: امروز دشمنان مطمئن هستند که با حمله نظامی نمی‌توانند این انقلاب را از پا درآورند به طوری که خودشان هم اعتراف می‌کنند.
به گزارش شیرازه، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز، 22 بهمن در جمع راهپیمایان این روز در شیراز به جمعیت گسترده مردم در این راهپیمایی اشاره کرد و گفت: جمعیتی که امروز مشاهده می‌کنیم به خصوص حضور گسترده جوانان در آن، پاسخی منطقی و درست از آنچه که انقلاب اسلامی در طی 37 سال گذشته در مسیر تکامل خود طی کرده است، می‌باشد.

وی با بیان اینکه امروز مسئولیت ما در برابر انقلاب اسلامی بیش از گذشته است، افزود: در مقطعی از زمان شاهد بروز جنگ‌های جهانی بودیم و در طی این جنگ‌ها که در نیمه دوم قرن بیستم رخ دادند، ایدئولوژی‌های لیبرالیسم و کمونیسم روبه‌روی هم قرار گرفتند.

نوبخت به بیان اعتقادات این دو مکتب و ایدئولوژی لیبرالیسم و کمونیسم پرداخت و گفت:‌ در مقابل این دو ایدئولوژی در کشور ما ایدئولوژی جدیدی مطرح شد ودر مقابل کسانی که فکر می‌کردند که دین افیون جامعه است و جایی در آن ندارد، تفکر دینی در کشور ما شکل گرفت و تفکرات لیبرالیسم و کمونیسم را بی‌اعتبار نشان داد و پیش‌بینی‌های آن را موهوم جلوه داد.

سخنگوی دولت یازدهم عنوان کرد: با این حال دو تفکر لیبرالیسم و کمونیسم دست به دست هم دادند تا تفکر دینی و انقلابی ما را از بین ببرند و به همین جهت با انقلاب ما به مثابه یک پیکر مقابله کردند و در ابتدای کسانی را که مغز انقلاب می‌دانستند شهید کردند افرادی نظیر شهید مطهری و مفتح و اولین شهید ما در سال 1359 تقدیم انقلاب شد.

وی ادامه داد:‌ اما دشمنان دیدند که انقلاب ما همچنان به پیش می‌رود به همین دلیل زبان‌های انقلاب یعنی افرادی نظیر شهید دستغیب، مدنی و اشرفی و غیره را شهید کردند و گمان می‌کردند بدین ترتیب زبان انقلاب را قطع کردند اما بعد از قطع زبان ما دیدند باز این انقلاب حرکت می‌کند، بعد خواستند تا دستان انقلاب شهید رجایی و باهنر را قطع کنند و نهایتاً با 11 لشکر مکانیزه به ما حمله کردند و ما چه جانفشانی‌هایی را در این 8 سال دفاع مقدس از سوی فرزندان روح‌الله مشاهده کردیم.

نوبخت، تحریم‌های ظالمانه دشمنان را در تداوم مبارزه آنان با انقلاب اسلامی دانست و گفت: درود خدا بر شما ملتی که در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و نظامی قادر شدید نقشه‌های دشمن را متوقف کنید به طوری که امروز یک وجب از خاک این کشور در دست کسی نیست و بدخواهان این انقلاب و کشور در حال مجازات هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ملت ایران در عرصه‌های نظامی، دیپلماسی و مذاکرات بار دیگر پیروز شده‌اند، گفت: سختی‌های زیادی بر ملت ما گذشت اما هنوز هم باید آماده باشیم تا بتوانیم با نقشه‌های دشمنان مقابله کنیم.

وی، آخرین گام دشمنان انقلاب و تفکر دینی را برای از پا درآوردن آن، راه‌اندازی جنگ‌های مذهب علیه مذهب دانست و گفت: امروز دشمنان مطمئن هستند که با حمله نظامی نمی‌توانند این انقلاب را از پا درآورند به طوری که خودشان هم اعتراف می‌کنند و از طرف اقتصادی نیز بزرگترین تحریم‌ها را بر علیه ما برای فروش نفت و بانک مرکزی روا داشتند اما با حمایت ملت، دولتمردان ما توانستند در مذاکرات پیروز شوند.

نوبخت ابراز کرد: امروز اقدامی که دشمنان شروع کرده‌اند تا تمام طرفداران تفکر دینی را از هم گسیخته کنند، ایجاد یک اسلام جعلی به نام داعش و گروه‌های تکفیری است و به وسیله آن تلاش می‌کنند تا جنایت‌های فجیع انسانی را به نام اسلام تمام کنند.

سخنگوی دولت یازدهم، خطرناک‌ترین حربه دشمنان برای خنثی کردن تفکر دینی و مکتب امام(ره) را شکل‌گیری اسلام جعلی گروه‌های تکفیری دانست و گفت: اسلام حقیقی همان است که در عرصه دفاع مقدس خود را نشان داد و در آن دلاوران ما از تمام منافع ملی خود دفاع کردند ضمن اینکه اسلام می‌‌تواند با مذاکرات منطقی زنجیرهای ناعادلانه را از پای ملت بردارد.

وی با تصریح اینکه امروز دنیا، جمهوری اسلامی را تکریم و حکومت‌های اسلام جعلی نظیر داعش را تکفیر و تحقیر می‌کند، گفت: سختی‌های زیادی بر ما گذشت و به همین دلیل جوانان ما سئوال می‌کنند که اگر ما حق هستیم و رهبری رهبران الهی را داریم پس چرا باید این همه سختی بکشیم.

نوبخت ادامه داد: برای پاسخ به این سئوال جوانان خود به آموزه‌های اسلام و قرآن مراجعه کنیم چرا که ما باید به جوانان طالب اشتغال و همچنین کارگرانی که خواهان درآمد کافی هستند، پاسخ داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: طبق آیات قرآن ایمان یک مرحله و یک رکن است اما همراه شدن با آن، چیز دیگری است و انسان‌ها باید آزمون پس دهند بنابراین اگر در راه خدا سختی می‌کشیم، اما پیروزی خواهیم داشت.

نوبخت با اشاره به پایداری انقلاب طی 37 سال عنوان کرد: طی این سال‌های وعده‌های خداوند دروغ نبود بلکه ملت ما در برابر دنیا ایستادگی کرد. ما در عرصه مذاکرات در برابر 6 قدرت جهانی ایستادیم و حق خود را گرفتیم ضمن اینکه باز هم در سایه وحدت، اطاعت، همراهی و همدلی می‌توانیم پیروز باشیم.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
هموطن
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
0
سخنران 22بهمن شیرازاسم نداشت؟