کد خبر: ۸۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
رئیس انجمن ارامنه شیراز:

جامعه ارامنه کشور از فرصت انتخابات حداکثر استفاده را خواهند کرد/ دنبال انتخاب نمایندگان اصلح هستیم

رئیس انجمن ارامنه شیراز گفت: ارامنه شیراز در تمام دوره های انتخابات گذشته بیش از 90درصد حضور داشتند.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، ذهرموند آراتونیان، افزود: همانگونه که پیروان این اقلیت دینی با حضور خود در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن پایبندی خود را به آرمان های این انقلاب نشان دادند بدون تردید در روز هفتم اسفند ماه 94 نیز با شور و نشاط در پای صندوق های رای حاضر خواهند شد.
وی اظهار داشت: پیروان اقلیت های دینی کشور با انتخاب نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی مستقیما در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته اند و این فرصتی است که به برکت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به آنان داده شده است.
رییس هیات نمایندگان کلیسای ارامنه شیراز با اشاره به لزوم انتخاب افراد اصلح اظهار کرد: بسیاری از مشکلات مربوط به پیروان اقلیت های دینی به لطف پیگیری همین نمایندگان و رایزنی های آنان در مجلس شورای اسلامی برطرف شده و همین موضوع می طلبد تا در این دوره نیز نمایندگان اصلح خویش را برای راه یافتن به مجلس برگزینیم .
آراتونیان ادامه داد: با توجه به رویکرد جدید جهان نسبت به جمهوری اسلامی پس از انجام توافقات هسته ای و همچنین سرازیر شدن سرمایه های خارجی به کشورمان، ضروری است در بعضی از قوانین گذشته نیز بازنگری هایی انجام شود و تحقق این امر نیازمند حضور نمایندگان مطلع و مسلط به قوانین بین المللی در مجلس شورای اسلامی است.
وی ادامه داد:بی شک جمهوری اسلامی ایران می تواند از طریق بازنگری در این قوانین سهم بیشتری از مشارکت های بین المللی را از آن خود کند.
نماینده ارامنه شیراز در انجمن ارامنه کشور گفت: ارامنه شیراز در تمام دوره های انتخابات گذشته بیش از 90درصد حضور داشتند و از این طریق و همچنین تقدیم شهدای خود، دینشان را به انقلاب اسلامی ادا کرده اند.
آراتونیان افزود: در دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مانند دور های پیشین، ارامنه دارای یک شعبه اخذ رای در شیراز هستند که در مدرسه مذهبی ارامنه در بلوار نصر شیراز مستقر است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان هفتم اسفند 94 برگزار می شود.
نظرات بینندگان