کد خبر: ۸۴۱۷۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

اینجا شیراز؛ صدای ما را از شهرک «پیام» می شنوید؛ آب و برق و گاز نداریم!

جالب اینجاست، شهرداری منطقه 10 شیراز بدون درنظر گرفتن داشتن زیرساخت های لازم در شهرک پیام پروانه ساخت صادر می کند.
به گزارش شیرازه به نقل از عصر فارس، همیشه میشه تصور می کردم که محرومیت ها سهم جنوب شهری هاست اما در شمال غرب شیراز، جایی میان نمایشگاه بین المللی فارس و دانشگاه پیام نور شیراز، خانه هایی هستند که با هزار امید و آرزو ساخته شده اند اما نه برق دارند نه گاز و نه حتی آب.

کوچه های «شهرک پیام» آسفالت نیست و حتی نام و پلاک هم ندارد، فقط تیر چراغ برق هایی دارد که یکی یکی کاشته شده اند ومنتظر کابل برق و روشنایی هستند.


خانه نیم ساخته ای که آتش گرفت اما آدرسی نداشت که آتشنشانی را خبر کنند

آقای صالحی نژاد یکی از صاحبان اراضی تعاونی مسکن مخابرات(شهرک پیام) واقع در شهرک گلستان شیراز که خانه اش را ساخته اما به دلیل نداشتن آب و برق و گاز مجبور است در جای دیگری از شهر، خانه ای را اجاره کند از پاسکاری شدن بین سازمان های ذی ربط و بی جواب ماندن نامه ها و درخواست هایشان گله مند بود و می گفت: از سال 92 ازطرف شهرداری منطقه 6 پروانه ساخت صادر می شد و کسانی که مشکلات مالی داشتند یا مستاجربودند به امید خانه دار شدن در این اراضی شروع به ساخت و ساز کردند اما تا امسال از کمترین خدمات شهری محروم بودند.

اهالی این منطقه که هرکدام با پرداخت 10 تا 14 میلیون تومان به تعاونی مسکن مخابرات، صاحب اراضی شدند پس از اخذ پروانه ساخت از شهرداری منطقه 6 و منطقه 10 که بامحوریت بررسی و حل مشکلات شهروندان در اردیبهشت 92 راه اندازی شد،خانه هایشان را با صرف هزینه و خرید آب از تانکر و دستگاه دیزل ژنراتور به مراحل پایان کار ساختمانی رساندند اما به دلیل نداشتن آب و برق و گاز نمی توانند در خانه هایشان ساکن شوند.

آقای صالحی نژاد که خود بارها به شرکت آب و فاضلاب ،شرکت توزیع برق و شرکت گاز مراجعه کرده است اظهار داشت: در جواب مطالبات ما می گویند کسی به ما ابلاغ نکرده است که به شما آب و برق و گاز بدهیم خود تعاونی مخابرات خدمات دهی کند، به تعاونی مسکن مخابرات هم که مراجعه می کنیم می گویند بودجه نداریم ومن نمی دانم که این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت.

به گفته صالحی نژاد شهرداری منطقه 10 اقدامات زیر سازی و آماده سازی منطقه برای خدمات دهی را انجام داده است اما هیچ کدام از سازمانهای ذی ربط برای برق رسانی و آب دهی و گاز کشی اقدام نمی کنند.

و جالب اینجاست که شهرداری منطقه 10 بدون درنظر گرفتن داشتن زیرساخت های لازم در شهرک پیام پروانه ساخت صادر می کند.

آقای صالحی نژاد می گوید؛ این منطقه 1000 پلاک دارد که اگر هر پلاکی 3 واحد باشد حدود 3 هزار و چند نفر معطل تصمیم ارگانها و مسئولین شهری هستند و با مراجعه و نامه نگاری هم پاسخ درستی نمی دهند اما حرف از قانون و قانونمداری می زنند.

برخی از اهالی این منطقه به دلیل عدم مراجعه برای اخذ پروانه ساختمانی از دادن یک سری عوارض و سهم خدمات خودداری می کنند، چرا که می گویند؛ وقتی سازمانهای مربوطه خدمات نمی دهند چرا ما پول بدهیم، اگر پولی بدهیم روی پولهای پرداختی قبلی می رود و فایده ای هم به حالمان ندارد.

نامه اهالی شهرک پیام به دفتر ائمه جمعه شیراز و شهرک گلستان، شهرداری و شورای شهر شیراز و فرمانداری که همچنان منتظر پاسخ آنها هستند


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سعید
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
0
برادر عزیزمحله شماتنهانیست ماهم درمحله گودخراسانی گویم ازداشتن امکانات آب برق گاز تلفن آسفالت جوی فاضلاب و... محروم هستیم جرممان هم فقط بدبختی ونداری هست . مصداق ضرب المثل گناه کرددربلخ آهنگری به شوشترزدن گردن مسگری است .کله های کوه کردن باغشهر وباخدمات آب برق گاز تلفن داده اند آنوقت به من بدبخت بیچاره که ازسرنداری 100مترآلونک برای سرپناه خود وزن وبچه ام ساخته ام می گویند تغییر کاربری اراضی کشاورزی طبق ماده فلان وفلان غیر قانونی است .....پناه می بریم به خداوند ...
اميد
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
0
عزيزم در مركز شيراز شهرك كوثر كنار پل غدير بعد از 5 سال عليرغم پيگيريهاي مكرر و .... هنوز در عصر حجر بسر مي بريم . باعث افتخار دولت كليد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
0
خیانت را کسانی به مردم کرده اند که با شکل دادن تعاونی ها بدون درنظر گرفتن قانون و مقررات اداری حاکم بردستگاههای دولتی نسبت به واگذاری زمین در خارج ازمحدوده شهر اقدام و هم اکنون خودشان با پولهای بادآورده مردم درخوشی و رفاه هستند و هیچگونه مسئولیتی هم در قبال تعاونی هایشان قبول نمیکنند و هم اکنون مردم را به جان ادارات دولتی انداخته اند
akbar
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
0
سلام وقتی مدیر عامل شرکت عمران.... جناب آقای.... فاقد مدرک دانشگاهی است و با دیپلم عنوان مهندس را یدک میکشه چه توقعی دارید؟؟؟؟شایسته سالاری یعنی این برادر