کد خبر: ۸۴۵۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
قطب جهرمی گوینده محبوب رادیو فارس:

حضور مردم در انتخابات پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی است

گوینده رادیو فارس می گوید: حضور مردم در انتخابات باعث ارتقا کشور می شود و ضمن اعتبار بخشی به آن اجاره فکر ناپسند به بدخواهان این کشور نمی دهد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، ورهرام قطب جهرمی جوان با انگیزه ای که 15 سال است در صدا و سیمای مرکز فارس فعالیت می کند و خوش درخشیده است. او می گوید متولد سال 1357 از شهر دارالمومنین جهرم است از همان ایتدای تولد، امیر صدایش می کنند چون متولد شب میلاد حضرت امیر(ع) است. اما ورهرام یک نام اصیل فارسی به معنی پیروزی است. متاهل و دارای دو فزند است.

پدرش اهل جهرم و از معلمان پیشکسوت است. مادرش هم از خانواده های اصیل مذهبی شیراز.

قطب جهرمی می گوید: تا دوران دبیرستان و دیپلم در جهرم بودم، از همان دوران کودکی پاتوقم مسجد محل بود و فعالیت های فرهنگی مختلفی داشتم. الان هم در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته جامعه شناسی هستم.

وی همچنین به خبرنگار شیرازه می گوید: در صدا سیمای فارس گوینده رادیو است و فعالیت های دیگری در رادیو تلویزیون، نویسندگی و کارهای پژوهشی مرتبط به کارم دارم. در خارج صدا وسیما هم فعالیت های فرهنگی اجتماعی دیگری دارم با مجموعه شهرداری شیراز و دانشگاه شیراز همکاری دارم و کلاس های فوق برنامه مرتبط با کارم تدریس می کنم.

مهمترین برنامه اجراییش را برنامه «صبح و زندگی» عنوان می کند که از آن به عنوان طلوع برنامه های فارس و اولین برنامه رسمی زنده در ابتدای روز یاد می کند.

ورهرام قطب جهرمی که سه سال گوینده برتر خبر کشور شده است می افزاید: خودم چنین اعتقادی به برتری ام ندارم اما وقتی پای انتخاب وسط می آید و هنگامی که پای جشنواره یا ضابطه ای در میان است یک نفر انتخاب می شود. جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیون مراکز کل کشور در شهر یزد سال 82 یود که به لطف خدا و دعای مردم انتخاب شدم. اما معتقدم و شعارم این است «که هرکسی که هرکاری می کند باید خوب کارکند.» و سعی کردم در برنامه ها خودم باشم، زبان مردم باشم و مردم بهترین داور هستند.

گوینده رسانه جمهوری اسلامی ایران باید بابصیرت باشد

وی با اشاره به شعر «بس نکته غیر حسن بباید که تا کسی مقبول طبع مردم صاحب نظر شود» در مورد تسلط گوینده برترمی گوید: همیشه به علاقه مندان این فن می گویم، صدا یکی از ارکان بخصوص در رایو است. باید مطالعه داشت و اطلاعاتمان بروز باشد، فن بیانمان را تقویت کنیم، رسانه و جامه را بشناسیم و جنس مردم را باید شناخت برای چه کسی صحبت می کنیم که مخاطبانی که از همه گروه ها در آن هستند. گوینده رسانه جمهوری اسلامی ایران باید یک هوشمندی خاص و بصیرت لازمه داشت. و در آخر گوینده باید شنونده خوبی باشد تا به جا و به موقع از آن ها استفاده کنند.

مردم از رسانه صداقت می خواهند

از بچگی کار فرهنگی می کرم/ مردم رسانه روشنگر می خواهند/ حضور مردم در انتخابات پشتیبانی از نظام استوی در درباره رسانه می گوید: مردم از رسانه صداقت می خواهند، باید حرف دلشان را بزنند از جنس خودشان باشد به فرهنگ منطقه توجه کند و از آن چیزی که آنها را ارتقا می دهد راضی هستند. و اگر سواد و مطالعه کافی نداشته باشد، خام ناپخته و عصبانی می شوند. مردم رسانه ای می خواهند که روشنگر باشد تا به آن اعتماد کنند.

قطب جهرمی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری و انتخابات مناسبت های دیگر ملی می گوید: مناسبت هایی که همراه با شور و شوق بسیار است خاطراتی را برایش برجای می گذارد که هیچ وقت از یادش نمی رود.

سال 1380 بود که سیلاب شیراز مشکلاتی را برای شیراز به وجود آورد و خیابان ساحلی هم اوج مشکلات بود. وی می گوید: ساکن خیابان ساحلی بودم و آن زمان هم گوینده خبر بودم باید سرکار می رفتم. آن زمان هنگام عبور از خیابان پر از شل، در گل و لای افتادم که تا گلو شلی شدم. به خانه برگشتم و لباس عوض کردم بالاخره با کمک دیگران به محل کار رسیدم و حتی جای دیگران هم برنامه اجرا کردم.

ورهرام قطب جهرمی درباره انتخابات آتی می گوید: انتخابات یکی از جلوه های مردم سالاری است که در کشور ما هم به برکت نگرش اسلامی مردم سالاری دینی داریم، فضایی که هیچ فرد و گروهی نسبت به دیگری برتری ندارد جز حکم خدا.

این انتخابات فرصت خوبی است تا مردم در سرنوشت خود شرکت کنند و نماینده اصلح را از بین صالحان انتخاب کنند. فایده اول این کار این است که باعث ارتقا کشور می شوند و از طرف دیگر پشتیبان نظام هستند و به آن اعتبار بین المللی می دهند و اجاره فکر ناپسند به بدخواهان این کشور نمی دهند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
0
درود بر پسرخاله خوووودم