کد خبر: ۸۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴

امام جمعه جهرم تاکید کرد: نامزدهای انتخابات با دسته گل به سراغ فرد پیروز بروند

امام جمعه جهرم با تاکید به لزوم تمکین قانون توسط نامزدهای انتخابات، گفت: نامزد پیروز نشده در انتخابات باید تسلیم قانون شود.

امام جمعه جهرم تاکید کرد: نامزدهای انتخابات با دسته گل به سراغ فرد پیروز بروندبه گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطب‌های امروز نمازجمعه شهر جهرم گفت: امروز و در باقیمانده زمان رأی گیری وظیفه داریم نه تنها خودمان به پای صندوق ها رفته بلکه سایر دوستان و آشنایان را دعوت به حضور در این حماسه ملی کنیم.

وی رأی مردم را مشت بر دهان اسکتبار دانست که باید با جدیت انجام شود. امام جمعه جهرم همچنین اذعان کرد که به آشنایان خود در سایر شهرستان‌ها تماس گرفته و آنان را به حضور پای صندوق‌ها دعوت کنید چرا که رأی دادن در نظام اسلامی به معنای وفاداری و استقلال کشور است.

وی با تاکید به انتخاب نامزدهای اصلح، انقلابی بودن را شاخصه فرد اصلح عنوان کرد و گفت: فضای کشور در باب شناخت جریانات سیاسی شکل نگرفته اما لازم است در یک فضای غیر انتخابات به آموزش شناخت این جریان ها به مردم پرداخت تا بصیرت آنها از این جهات افزایش پیدا کرده و انتخاب افراد صالح، آسان تر انجام شود.

آیت‌الله دژکام با تاکید به لزوم تمکین قانون توسط نامزدهای انتخابات، خاطرنشان کرد: در این راستا خاطره ناخوشایندی از انتخابات سال 88 در اذهان مردم باقی مانده که علت آن عدم تمکین یک نامزد انتخابات به قانون بود.

وی با بیان اینکه نامزد پیروز نشده در انتخابات باید تسلیم قانون شود، تصریح کرد: اینکه قرار شده نامزدهای انتخابات با دسته گل به سراغ فرد پیروز بروند، جای تقدیر دارد.

امام جمعه جهرم از نامزدهای مجلس تقاضا کرد در صورت پیروزی در انتخابات نسبت به تحریک عواطف و احساسات، بی احترامی و بداخلاقی پرهیز کرده و با رعایت متانت و وقار به شادی بپردازند.

وی در عین حال به همکاری و همیاری تمام نامزدهای انتخابات با نامزد انتخابی مردم و در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان تاکید کرد و گفت: آنچه مهم است مطالبه‌گری مردم از نماینده آینده و انتقاد سازنده از عملکرد او در راستای پیشرفت شهرستان است.

این استاد حوزه و دانشگاه به 8 اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: گرچه این عنوان مربوط به آموزش و پرورش می شود اما تلاش برای تربیت نسل جوان و نوجوان یک وظیفه همگانی است.

وی عدم تشخیص چارچوب‌های ارزشی و تربیتی در برخی جوانان را آفت نظام آموزشی و تربیتی در خانواده‌ها و مدارس دانست که برای کشور خطرناک است.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه والدین نقش اساسی در تربیت فرزندان دارند به لزوم رعایت مسائل اخلاقی همچون عدم برگزاری اردوهای مختلط که مورد تاکید رهبری معظم انقلاب نیز واقع شد، اشاره کرد و گفت: در این زمینه یک آموزشگاه خصوصی در جهرم به برپایی اردوی مختلط اقدام کرده که گرچه ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد و آنها نیز در این زمینه اقدام کردند اما مسئولان شهرستان باید در این زمینه ورود کنند.

وی ادامه داد: والدین و دلسوزان جامعه نیز باید با دقت و بررسی خود، نگذارند چنین اتفاقی در شهرستان انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: جهرم ، نمازجمعه
نظرات بینندگان