کد خبر: ۸۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
فرماندار کازرون خبر داد:

جشنواره نوروز در کازرون برگزار می‌ شود/ پیش بینی میزبانی از 2 میلیون نفر در شهرستان

فرماندار شهرستان کازرون اظهارداشت: از 27 اسفند تا 13 فروردین ماه جشنواره نوروزی در شهرستان کازرون برگزار خواهد شد.

به گزارش شیرازه به نقل از کازرون خبر، نماینده ویژه استاندار و فرماندار شهرستان کازرون گفت: از 27 اسفند تا 13 فروردین ماه جشنواره نوروزی در کاروانسرای کنار تخته برگزار می شود.

حمیدرضا گرامی اظهارداشت: این جشنواره در خصوص معرفی فرهنگ بومی و محلی، صنایع دستی و محصولات خوراکی این منطقه است.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز جشنواره موسیقی، غذا و مسابقه عکاسی با موضوع نوروز از نگاه شما با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری در کازرون برگزار خواهد شد.

گرامی افزود: همچنین در منطقه سراب دختران شاپور مجموعه نمایشگاه چادرهای عشایری نیز ایجاد می شود.

وی بیان کرد: شهرستان کازرون به سبب جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی همواره گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می خواند.

فرماندار شهرستان کازرون ضمن اشاره به اینکه این شهرستان مسیر عبور گردشگران به شیراز، بوشهر و خوزستان است گفت: در نوروز 94 دو میلیون نفر مهمان نوروزی از کازرون بازدید کردند.

گرامی ادامه داد: ستاد تبلیغات شهرستان در خصوص معرفی آثار تاریخی و طبیعی کازرون بیست هزار بروشور آماده و در روزهای نوروز بین مسافران نوروزی پخش خواهد کرد.

این مقام مسئول عنوان داشت: این شهرستان دارای 253 اثر تاریخی و طبیعی شناسایی و ثبت شده است که از جمله آنها دریاچه پریشان، جنگل بلوط دشت برم، چهار طاقی بالاده ، سر مشهد، بیشاپور، چوگان، کاروانسرای کنارتخته، کاروانسرای میان کتل و آرامگاه شیخ ابواسحاق کازرونی است.

گرامی خاطرنشان کرد: برای اسکان مهمانان نوروزی آموزش و پرورش کازرون مدارس را آماده اسکان خواهد کرد و همچنین هتل بیشاپور و هتل دانشگاه فرهنگیان پذیرای میهمانان نوروزی خواهد بود.

از جمله هنرهای رایج در کازرون دولچه دوزی، نمد مالی، سفالگری و گیوه دوزی است. 

نظرات بینندگان