کد خبر: ۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۸۹

لانه جاسوسي رژيم صهيونيستي بايد بسته شود

در بين شهروندان پايتخت مصر روز شنبه اين موضوع قوت گرفت است كه مستشاران آمريكايي و اسراييلي پشت صحنه به رژيم مبارك خط مي دهند و وي را به سركوب قيام مردم ترغيب مي كنند.
اين در حاليست كه سخنگويان كاخ سفيد در مجامع عمومي از مردم مصر و قيام آنها حرف مي زنند و تلاش مي كنند موقعيت مردمي براي خود ايجاد نمايند.
شهروندان مصري براين باورند كه رژيم صهيونيستي بيش از هر زمان ديگري در اوضاع داخلي كشورشان دخالت مي كند.
\'احمد .س\'، يك شهروند مصري اهل قاهره امروز به خبرنگار آزاد ايرنا گفت: گروه كثيري از مردم طي روزهاي اخير كشته و مجروح شده اند و اين كار نيروهاي خودي نيست.
در طول سه دهه روابط ديپلماتيك ميان قاهره و تل آويو رژيم صهيونيستي 10 سفير به مصر جهت مديريت رژيم مبارك اعزام داشته است.
پس از ديدار سادات از بيت المقدس در 1977 و امضاي قرارداد كمپ ديويد با صهيونيست ها در 1979 زمينه ها جهت برقراري روابط ديپلماتيك ميان دو رژيم فراهم شد و براي اولين بار در تاريخ معاصر مصر در 26 فوريه 1980 پرچم رژيم صهيونيستي در قاهره به اهتزاز درآمد.
\'افرايم دوبك\'، چهارمين سفير رژيم صهيونيستي در قاهره يكي از مديران موساد بود كه با دادن بورسيه آموزشي و تحصيلي به جوانان مصر به بهانه مسايل كشاورزي و آبياري زمينه را براي ازدواج اين جوانان با دختران اسرائيلي فراهم كرد كه مشكلات اجتماعي و امنيتي براي مصر در پي داشت.
\'ايلي شيكيد\' ، نهمين سفير رژيم صهيونيستي در قاهره نيز يكي از مديران برجسته موساد بوده است كه پس از افشاي چهره وي در قاهره منزوي شد و با اين عنوان كه بازنشسته شده است ، مصر ترك كرد.
منابع خبري روز شنبه از وقوع انفجار در خط لوله انتقال گاز مصر به رژيم صهيونيستي خبر دادند.
اين حادثه در منطقه شيخ زويد در شمال صحراي سينا در 10كيلومتري مرزه غزه روي داد.
انتهای پیام/10
نظرات بینندگان