کد خبر: ۸۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله طبسی در آباده برگزار شد + تصاویر

مرحوم آیت الله واعظ طبسی در طول 40 سال تولیت آستان قدس رضوی، این مجموعه بزرگ را به بهترین نحو ممکن اداره نمود، تا جایی که در بعضی فصول دولت از آستان قدس رضوی پول قرض می گرفت.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، مراسم گرامیداشت عالم ربانی، حضرت آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و مرحوم فرج الله سلحشور،تصویرگر راه حق برگزار شد.
امام جمعه آباده سخنران این جلسه با اشاره به آیات مبارکه قرآن وقوع قیامت را حتمی دانست و افزود: مواظب باشید امکانات دنیا و اموال شما را از خداوند دور نسازد،همانطور که عده ای را مست کرده است.

امام جمعه آباده در ادامه با اظهار تاسف از فقدان دو چهره انقلابی و شاخص، آن را ضایعه ای برای جهان تشیع دانست و گفت: مرحوم آیت الله واعظ طبسی در طول 40 سال تولیت آستان قدس رضوی، این مجموعه بزرگ را به بهترین نحو ممکن اداره نمود، تا جایی که در بعضی فصول دولت از آستان قدس رضوی پول قرض می گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر این ها این روحانی خستگی ناپذیر در مباحث معنوی و فرهنگی امثال کتابخانه و نمایشگاه های مختلف در سطح کشور، زحمت زیاد کشید.

گرامیداشت آیت الله طبسی، تولیت آستان قدس رضوی در آباده
آیت الله موسوی خراسانی همچنین به تخریب هایی که علیه آیت الله واعظ طبسی در زمان حیاتش صورت می گرفت اشاره کرد و تصریح کرد: صبر این بزرگوار در خصوص تهمت هایی که به او می زدند، مثال زدنی بود و امیدوارم که خدواند رحیم مخالفانی را که این معلم اخلاق را تخریب کردند، بیامرزد.

امام جمعه آباده به ساده زیستی این عالم وارسته نیز اشاره کرد و گفت: وزیر بهداشت طی دو سال اخیر که به دلیل مشکل جسمی آیت الله طبسی، به منزل وی رفت و آمد داشت، بر ساده زیستی او تاکید می کند و می گوید "آیت الله طبسی در خانه ای قدیمی ساکن بودند و از دنیا چیزی نداشتند."


آیت الله موسوی در تبیین شخصیت تصویرگر راه حق، مرحوم سلحشور نیز گفت: آثار این هنرمند انقلابی برگرفته از متون دین و سور قرآن کریم بود و سبب ماندگاری آن هم همین است.
وی در جواب عده ای از منتقدان آثار مرحوم سلحشور نیز افزود: دلیل تبلیغ بنده روحانی از آثار مرحوم سلحشور این است که کارهای بزرگ این هنرمند متعهد برگرفته از قرآن و استفاده از مورخین و روحانیون برجسته است.

لازم به ذکر است این مراسم به همت دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار آباده و با همکاری دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

گرامیداشت آیت الله طبسی، تولیت آستان قدس رضوی در آبادهگرامیداشت آیت الله طبسی، تولیت آستان قدس رضوی در آبادهگرامیداشت آیت الله طبسی، تولیت آستان قدس رضوی در آبادهگرامیداشت آیت الله طبسی، تولیت آستان قدس رضوی در آباده


انتهای پیام/

نویسنده :
رسول اقلیدی
نظرات بینندگان