کد خبر: ۸۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

چهارشنبه سوری در فارس ۸۹ مصدوم داشت / کاهش آمار نسبت به سال گذشته

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس، از کاهش آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری این استان، نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، محمدرضا عالی‌منش اظهار داشت: مجموع مصدومان شب چهارشنبه‌سوری در استان فارس 89 نفر بوده که از این تعداد 38 مورد با کمک امدادگران اورژانس از خدمات درمانی بهره‌مند شده و 64 مورد را نیز همراهان افراد آسیب‌دیده و مردم به مراکز درمانی انتقال داده‌اند.

وی با بیان اینکه مورد وخیم و یا مرگ‌ و میری در آمار سانحه‌دیدگان نداشتیم، ادامه داد: از مجموع 38 موردی که با کمک امدادگران اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند، 25 مورد در شیراز و 13 مورد در شهرستان‌ها بوده‌اند.

عالی‌منش با اشاره به کاهش چند درصدی آمار امسال نسبت به سال گذشته، اعلام کرد: در سال گذشته 94 نفر در این شب دچار سانحه شده بودند.

رئیس اورژانس فارس تأکید کرد: با آموزش‌هایی که از روزهای گذشته در رسانه‌ها آغاز شده بود و این دانشگاه نیز با عزمی جدی نسبت به آن برخورد کرد، امسال مصدومان کمتری دچار عواقب بی‌احتیاطی شدند و امیدواریم این آمار در سال‌های آتی به صفر برسد.

وی اغلب سوانح را شامل سوختگی صورت، چشم و دست‌ها برشمرد و اضافه کرد: با تمهیدات و آماده‌باش مراکز درمانی، تمام تلاش‌ها برای خدمات‌رسانی با کیفیت بالا و در سریع‌ترین زمان ممکن به کار بسته شد.

عالی‌منش یادآور شد: مرکز اورژانس فارس، علاوه‌ بر خدمت‌رسانی به مصدومان، به‌صورت لحظه‌ای نیز آمارها را به اورژانس کشور انتقال داده و با اطلاع‌رسانی‌های عمومی، کوشیدیم از افزایش تعداد مصدومان پیشگیری کنیم.


نظرات بینندگان