کد خبر: ۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۸۹

مفتي عربستان قيام هاي مردمي در منطقه را كار دشمنان اسلام دانست!

مفتي عربستان با حمايت ضمني از ديكتاتورهاي عربي، تظاهرات و اعتراضات اخير در برخي از كشورهاي عربي را طرح دشمنان اسلام براي تجزيه اين كشورها دانست!

مفتي عربستان با حمايت ضمني از ديكتاتورهاي عربي، تظاهرات و اعتراضات اخير در برخي از كشورهاي عربي را طرح دشمنان اسلام براي تجزيه اين كشورها دانست!
به گزارش مهر به نقل از روزنامه الوطن عربستان، «شيخ عبدالعزيز آل الشيخ» تظاهرات و راهپيمايي هاي اخير در برخي از كشورهاي عربي را برنامه ريزي شده و هدف دار دانست و مدعي شد: «دشمنان اسلام در نظر دارند كشورهاي عربي و اسلامي را تجزيه كرده و آنها را از كشورهاي بزرگ و قدرتمند به چند كشور كوچك تبديل كنند.»
وي در خطبه هاي نمازجمعه در مسجد «تركي بن عبدالله» در رياض در حمايت ضمني از ديكتاتورهاي عربي اظهار داشت، طرح عاملان تظاهرات هاي اخير جنايتكارانه و در جهت ضربه زدن به امت اسلامي و از بين بردن دين، اصول و اخلاق است. آنها مي خواهند در كشورهاي عربي تفرقه انداخته، وحدت آنان را از بين ببرند و در نهايت اين كشورها را تقسيم كنند.اين در حالي است كه اكثر علماي جهان اسلام از قيام هاي مردمي در كشورهاي عربي استقبال كرده و خواستار برچيده شدن نظام هاي ديكتاتور و فاسد از جوامع اسلامي و عربي شده اند.
اين قيام ها سبب هراس حكام كشورهاي عربي شده به گونه اي كه در برخي از كشورها نظير اردن و الجزاير تغييراتي در كابينه دولت ايجاد شده است.مقامات عربستان از بيم قيام مردمي در اين كشور با برگزاري تظاهرات همبستگي با ملت مصر جلوگيري كرده و علماي شيعه اي را كه از قيام ملت تونس و مصر استقبال كرده و خواستار قيام مردمي عليه حكام فاسد و ديكتاتور شده اند احضار و از آنان به منظور پرهيز از تكرار اين سخنان تعهد گرفتند.

انتهای پیام/10

نظرات بینندگان