کد خبر: ۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۸۹

نمی‌توانیم ببینیم اخوان‌المسلمین قدرت را در مصر به دست می‌گیرد

 در حالی که افکار عمومی جهان از جمله آمریکا به ماهیت انقلاب مردم مسلمان مصر آگاهی دارند و جنبش اخوان المسلمین هم گفته است که هدفش دستیابی به قدرت نیست، سارا پالین از اوباما خواسته تا در خصوص پشت پرده وقایع مصر توضیح دهد!

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از روزنامه هافینگتون پست، سارا پالین، کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه ضمن انتقاد شدید از اوباما به خاطر ناتوانی از سیاست‌گذاری صحیح در خصوص مصر، از وی خواست تا درباره حکومت آینده مصر به مردم توضیح دهد.
وی گفت: باید معلوم شود که پشت پرده انقلاب مصر چیست (!)، ما نمی‌توانیم منتظر شویم و ببینیم که اخوان المسلمین در مصر قدرت را به دست بگیرد.

این در حالی است که جنبش اخوان المسلمین گفته است که هدفش دستیابی به قدرت نیست.

وی ادامه داد: زمانی بود که اگر مقامات مصری ساعت سه صبح هم به کاخ سفید تلفن می‌زدند، پاسخ دریافت می‌کردند اما اکنون دیگر تماس‌هایشان به پیغام‌گیر تلفنی حواله داده می‌شود.
ظاهرا سارا پالین نیز همچون بسیاری از مقامات آمریکایی ترجیح داده است از هدف اصلی قیام مردم مصر یعنی ساقط کردن دیکتاتوری وابسته به غرب مبارک، چشم پوشی کند، بنابراین هنوز باور ندارد که اوباما در آینده مصر کاره‌ای نیست که بتواند توضیحی بدهد.

تحلیگران سیاسی معتقدند که آمریکا از رژیم مبارک به کلی ناامید شده و در تلاش است که مهره های مورد اعتماد خود را در راس رژیم جدید مصر وارد کند.

انتهای پیام/10

نظرات بینندگان