کد خبر: ۸۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵

وقتی «سلامت مردم» فقط در یک ماه تعریف می‌شود!/ جایگاه شیراز در «تخلفات سلامت» کشور

به نظر می رسد محدود کردن بازرسی ها فقط در ایام نوروز یا گستردگی آن در این ایام، به این امر منتهی شده است که امروز شیراز در تخلفات سلامت رتبه برتر کشور را داشته باشد.
به گزارش شیرازه، کار و کسب بازاریان در شب عید معمولا کساد نیست، قیمت های اجناس به واسطه اطلاع رسانی دستگاه های و نظارت بیشتر نسبت به سایر سال، در جاهای مختلف شهر کمتر نوسان دارد و مردم با آگاهی بیشتری از قیمت ها خرید می کنند. اما در این میان هستند افراد سود جویی که اجناس از تاریخ گذشته خود را به دلیل تقاضای زیاد بازار عرضه و آب می کنند.

اسفند ماه 94 بود که مدیر کل «استاندارد» فارس اعلام کرد که بازرسان این اداره بصورت ویژه از قنادی ها، فروشگاه های عرضه کننده لبنیات،بازرسی می کنند تا محصولات عرضه شده دارای شرایطی محیطی مناسب و نشان استاندارد باشند. وی گفته بود که نمایشگاه هایی را که با عنوان بهاره قبل از ایام نوروز برپا می شود. کنترل می کنند تا کالاهایی که برای سلامت مردم مشکل ایجاد می کند، در این نمایشگاه ها عرضه نشود.

همچنین مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز اعلام کرد که در ایام نوروز نظارت مستمر و دقیق بر بازار تامین و توزیع مواد غذایی و میوه انجام می‌شود.

نظارت دستگاه های در ایام نوروز فقط مختص استان فارس نبود، بلکه این حرکت یک طرح کلی کشوری بود که در تمام استان های کشور انجام گرفت.

حال با پایان تعطیلات نورورزی رئیس ستاد سلامت نوروزی وزارت بهداشت، با اشاره به این که نظارت این ستاد بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ،تفرجگاه، هتل، مراکز بین راهی است، می گوید:  شیراز با کشف و معدوم سازی 114 تن مواد غذایی فاسد اولین رتبه را در تخلفات دارد و  خراسان رضوی نیز با 56 تن مواد دومین رتبه را در این زمینه دارد.

کشف 114 تن مواد غذایی فاسد آن هم در بازرسی حدودا یک ماه، در یکی از شهرهای توریست پذیر و گردشگر پذیر کشور آمار نگران کننده ای است که بیش از همه دستگاههای نظارتی بر سلامت فرآورده های غذایی استان باید پاسخگو باشند. به نظر می رسد محدود کردن بازرسی ها فقط در ایام نوروز یا گستردگی آن در این ایام، به این امر منتهی شده که امروز شیراز در تخلفات سلامت رتبه برتر کشور را کسب کند.

نظرات بینندگان