کد خبر: ۸۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵

افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در شیراز در انتظار تایید فرمانداری

نرخ کرایه تاکسی های گردشی به مبلغ 50تومان، معادل« 12/5 درصد» افزایش یافت.
به گزارش شیرازه، در جلسه علنی روز گذشته شورای شهر شیراز، بر اساس نرخ پیشنهادی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا، نرخ کرایه تاکسی های گردشی به مبلغ 50تومان، معادل« 12/5 درصد» افزایش و کرایه تاکسی های ترمینال،فرودگاه،راه آهن و بی سیم با 15 درصد افزایش به تصویب رسید.

این مصوبه تا قبل از تایید فرمانداری فارس قابل اجرا نمی باشد
.

در این مصوبه مقرر شد شهرداری شیراز تا پایان سال جاری تاکسی های گردشی را به تاکسیمتر و کارت خوان تجهیز کند
.


در ادامه افزایش نرخ اتوبوس ها به صورت کارتی 15درصد و نقدی مبلغ100تومان به تصویب رسید.

گفتنی است در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورا موضوعاتی چون؛ مساعدت 50میلیون تومانی جهت ایاب و ذهاب به دانش آموزان نابینای آموزشگاه شوریده، مساعدت 10میلیون تومانی به تیم فوتبال پیشکسوتان شیراز، خرید یک باب هتل سنتی و احداث آکواریوم توسط شهرداری شیراز همچنین بحث و بررسی افزایش نرخ های تاکسی واتوبوس ها مطرح شد.

محمد حق نگر عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه از مردم شیراز تقاضا داریم برای وارد شدن به حوزه مرکزی شهر از قطار شهری استفاده نمایند تا هم آسایش و آرامش خویش را تأمین نموده و هم کمکی به کاهش ترافیک نمایند اظهار داشت: اتمام خط یک قطار شهری طبق بازدیدی که هفته گذشته از مسیر ایستگاه ها داشتیم با سرعت خوبی در دست اجرا می باشد.

حقنگر در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورا افزود:احداث پارکینگ طبقاتی در محدوده حرم احمد ابن موسی (ع) اقدامی مؤثر و خدمتی ویژه از طرف شهرداری می باشد و چنانچه یک تعامل مثبت بین شهرداری و تولیت محترم حرم ایجاد گردد خدمت فوق می تواند تا پایان عمر شورای چهارم اجرائی شده و برگ زرینی در پرونده شورای چهارم ثبت گردد.

این عضو شورای شهر با اشاره به آمار تصادفات منجر به مرگ در سطح خیابان های شهر شیراز در سال 94 که تعداد148 نفر بوده و 82 نفر از افراد پیاده نیز در بین جان باختگان ناشی از تصادفات سال گذشته بوده اند گفت:این موضوع زنگ خطری برای مسئولین می باشد و باید هر طور شده معضل ترافیکی شهر شیراز حل گرد.

وی توسعه دوچرخه سواری در میان همشهریان را به عنوانیک پیشنهاد اجرائی جهت حل ترافیک شهر شیراز مطرح کرد.

واگذاری امور شهری به بخش خصوصی موجب رشد و توسعه صنعت گردشگری

علی راستگو بابیان اینکه انتخاب شعار سال که بنام اقتصاد مقاومتی ،اقدام وعمل نامگذاری شده است، بایستی این شعار به عنوان سرلوحه تمام برنامه ها وکارهای خود قرار بدهیم گفت: شهردار محترم شیراز درابتدای سال در بعد عمل اقدامات ارزنده ای در همین مدت اندک صورت داده و امیدواری بسیاری بوجود آوردند که درسال 95 پروژه های ناتمام موجود مانند قطار شهری، کوهسار مهدی، پل کابلی ولیعصر و تقاطع معلم را به اتمام برسانند.

این عضو شورای شهر دربخش دیگر سخنان خود به 6 مورد از کمبود های موجود در شهر برای استقبال و اسکان از مسافران نوروزی اشاره کرد وبیان داشت: عدم تبلیغات گسترده در زمینه گردشگری، اسکان و راه اندازی کمپ های بیشتر، بلیط فروشی و بوجودآمدن بازارسیاه ،ترافیک وعدم وجود داشتن پارکینگ های درمکان های مهم، بیشتر کردن طراحی وساخت مبلمان شهری (صندلی داخل پارک ها ومکان های شلوغ جهت استراحت )، عدم وجود غرفه های صنایع دستی و رسم و رسومات سنتی درباغ جنت،نداشتن جاذبه های جدید شهربازی مدرن،آکواریم،منطقه زیست محیطی – باغ پرندگان،تله کابین از جمله مواردی است که با واگذاری به بخش خصوصی باعث رشد و توسعه صنعت گردشگری ،درآمد زایی و اشتغالزایی برای شهر می شود.

شهرداری شیراز با فعالیت های فرهنگی خود مروج عفاف و حجاب باشد

غلامهدی حقدل ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و روز انرژی هسته ای اظهار داشت: امروزه مهمترین وظیفه تبلیغی ما جلوگیری از غفلت ، حفظ ارزش ها و عفت عمومی جامعه است و مردم و مسئولین وظیفه دارند با برخورد قاطع با بی حجابی مقابله نمایند.

رئیس شورای شهر افزود: شهرداری در مورد ترویج حجاب وعفاف باید نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی اهتمام جدی داشته باشد و این مهم را جزء کارهای اساسی ومهم خود قرار دهد.

تبدیل وضعیت 1500 نفر از پرنسل شهرداری شیراز باحفظ حقوق آنها

کمال پاک فطرت عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه با توجه به زمان اندک تا برگزاری مرحله دوم از انتخابات هنوز گرمی رقابت در بین عامه مردم گسترده نشده است گفت: تمامی گروه ها و عوامل مختلف درون نظام اقدامات شایسته قانونی در جهت حضور گسترده مردم شیراز انجام دهند.

وی در خصوص تبدیل وضعیت 1500 نفر از پرنسل شهرداری شیراز خاطر نشان کرد:لازم است در جهت عدم تضییع حق و حقوق پرسنل ، کارشناسی لازم در این خصوص صورت گرفته و ساز و کار آن به طور دقیق تعریف و مشخص گردد و پیگیری های جدی جهت اخذ مجوزهای لازم از مراجع مربوطه به عمل آید تا بار دیگر همچون آزمون استخدامی که دو سال پیش اجرا شد شاهد فرصت سوزی و بی توجهی به نیروهای داخل مجموعه نباشیم


به گزارش شیرازه، معرفی زین العابدین عرب، بیژن زارع، ابراهیم شعرا به عنوان نماینده شورای شهر شیراز به منظور حضور در جلسات رسیدگی به پرونده های مطروحه در هیات های حل اختلاف مالیاتی استان فارس در سال 95 با نظر اعضای شورا تصویب شد.

احداث تله کابین در ارتفاعات دراک توسط شهرداری شیراز با تامین هزینه از طریق جذب مشارکت سرمایه گذاریطی3ماه از دیگر مصوبات بود که در صورت عدم جذب سرمایه گذار شهرداری شیراز مستقلا یا مشارکتی موظف به احداث تله کابین خواهد شد.

احداث تله کابین جز اولویت های عمرانی شهرداری شیراز است

شهردار شیراز که در این جلسه حضور داشت خاطر نشان کرد:احداث تله کابین جز اولویت های عمرانی شهرداری شیراز است اما برای تامین هزینه مشکلاتی داریم که باید به دنبال سرمایه گذار بوده و با پرداخت سوبسید آن را جذب کنیم.

پاک فطرت با بیان اینکه درحال حاضر هزینه های شهر حدود 2میلیارد تومان است و درآمد شهرداری یک میلیارد تومان ادامه داد:برای کسب درآمد باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشیم.

نظرات بینندگان