کد خبر: ۸۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
همزمان با آغازین روز از هفته سلامت:

آوای سلامت در اولین روز از هفته سلامت به مدارس فراشبند رسید+عکس

در نخستین روز از هفته سلامت، زنگ سلامت با شعار "غلبه بر دیابت "با حضور رئیس آموزش و پرورش، رئیس شبکه بهداشت و درمان فراشبند، جمعی از کارشناسان بهداشتی در مدارس فراشبند نواخته شد.

به گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار، مدیر آموزش و پرورش شهرستان فراشبند در مراسم ویژه آغاز هفته سلامت اظهار داشت: هفته سلامت فرصتی برای شناخت نقش مهم سلامت جسم و روان در جامعه است.

 

"حبیب اله عوض پور" با تاکید بر شعار امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: اقدام و عمل یعنی فقط شعار ندهیم بلکه باید تلاش کنیم از موجودی ها و فناوری های موجود در کشور به نحو شایسته و مطلوب استفاده کنیم و با وجود تحریم ها روی پای خود بایستیم و تلاش کنیم تا اقدام و عمل را در حوزه سلامت با "غلبه بر دیابت" عملیاتی کنیم.

 

مدیر آموزش و پرورش فراشبند افزود: اقدام و عمل در حوزه سلامت یعنی در زمینه بهداشت جسم و روح و روان نهایت تلاش را در جهت سالم زندگی کردن انجام دهیم.

 

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت گفت:  "غلبه بر دیابت" شعاری است که همه باید جدی بگیریم و باید تلاش کنیم تا با آموزش،درمان و شیوه های پیشگیری، بر دیابت غلبه کنیم.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان فراشبند نیز در این آیین، ضمن گرامیداشت هفته سلامت گفت: با توجه به پیشرفته شدن کشورها و شیوع انواع بیماریها ، سازمان بهداشت جهانی ،هفته سلامت امسال را سال "غلبه بر دیابت" نامگذاری کرده است.

 

دکتر "مسعود جوکار" دیابت را یک بیماری فوق العاده خطرناک و مادر بیماریها دانست و گفت: این بیماری، نهفته و بدون علامت است و اکثر بیماریهای قلبی و عروقی، کلیوی، چشمی و سرطان ها ناشی از این بیماری است.

 

وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته 10 درصد افراد بالای 30 سال در استان فارس به دیابت مبتلا هستند و علت آن رعایت نکردن اصل زندگی یعنی سلامت جسم و روح و روان دانست.

 

او پیاده روی، ورزش، تحرک بدنی و تغذیه را چهار اصل مهم در زندگی دانست و از دانش آموزان خواست تا به عنوان یک سفیر سلامت در خانواده خود، این چهار اصل را ترویج دهند.

 

دکتر جوکار ادامه داد: با اجرای برنامه سفیر سلامت در آینده ای نه چندان دور، هر شخص باید پزشک خود باشد

.

 این آیین با برنامه های متنوعی از جمله اجرای سرود ،حرکات ورزشی ، مسابقه و اهداء جوایز به برندگان مسابقه و تعدادی از فعالان عرصه بهداشت همراه بود.

 

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه نقاشی و غذای سالم در 4 بخش صبحانه -ناهار- شام و میان وعده ها و همچنین لقمه های غذایی مناسب برای مدرسه به نمایش گذاشته شده بود.

 

آش دوغ ٬گرده ،گونه٬ حلوا و رنگینک٬ از معروفترین غذاهای محلی است در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده بود.

 

نویسنده :
محمد باقر دشتی
نظرات بینندگان