کد خبر: ۸۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
نماینده ولی فقیه در فارس:

سهم فارس در اعتبارات كمتر از حد متوسط كشور است/مصالح استان باید بر گروه، فرد، جناح و فامیل ترجیح داده شود/چرا باید عمر مفید مدیر ارشد در استان فارس به اندازه عمر یک دولت نباشد

آیبت الله ایمانی گفت:یکی از رهنمودهای رهبری این بود که شیراز و فارس در بحث منابع انسانی دارای جایگاه ویژه‌ای است، در حالی که کوتاهی عمر مدیریت ارشد در فارس و این که به طور میانگین هر مدیر یک سال‌ونیم در فارس می‌ماند در تناقض با این رهنمودها است.

به گزارش شیرازه، به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه های امروز نماز جمعه با گرامیداشت سالروز سفر پر برکت مقام معظم رهبری به استان فارس، اظهار داشت: در این سفر تاریخی، مقام معظم رهبری کلیدواژه‌هایی را برای استان فارس طرح کردند که چندان که باید مورد توجه قرار نگرفت.

وی افزود: یکی از این رهنمودهای مقام معظم رهبری این بود که شیراز و فارس در بحث منابع انسانی دارای جایگاه ویژه‌ای است، در حالی که کوتاهی عمر مدیریت ارشد در فارس و این که به طور میانگین هر مدیر یک سال‌ونیم در فارس می‌ماند در تناقض با این رهنمودها است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: زمانی که مقام معظم رهبری به این منبع عظیم اشاره می‌کنند، چرا باید وضعیت مدیر ارشد استان فارس چنین باشد و از سویی سهم اعتبارات این استان نیز از بسیاری استان‌های دیگر کمتر دیده شود.

خطیب جمعه شیراز تصریح کرد: مصالح استان باید بر گروه، فرد، جناح و فامیل ترجیح داده شود و نخبگان و بزرگان استان باید در تحقق رهنمودهای رهبری کوشا باشند.

امام جمعه شیراز در ادامه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به فارس توانمندی‌هایی که برای استان فارس بازگو کردند در جای دیگری به این شکل در هیچ یک از مسافرت‌ها دیده نشده که این مجموعه از توانمندی‌ها برای یک استان توسط رهبر معظم انقلاب که اشراف و احاطه کامل به همه ابعاد مختلف کشور دارند بیان‌ شده باشد.

وی با اشاره به کلیدواژه‌های رهبری در مورد فارس اضافه کرد: سومین حرم اهل بیت بودن در ایران، این که فارس در قله است، دارالعلمی در دارالعلم، شیراز نگینی در میان کلان‌شهرها، ظرفیت نامحدود منطقه فارس و شیراز، پیشرو بودن مردم فارس و منبع عظیم و جوشان نیروی انسانی از جمله مواردی بود ه مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند.

امام جمعه شیراز سپس بیان کرد: نگاه رهبری به‌کل کشور نگاه مساوی است اما آنچه درباره استان فارس مطرح است که رهبر معظم انقلاب را این‌چنین وامی‌دارد ویژگی‌ها و توانمندی‌های استان فارس را بازگو کند این است که خودشان می‌فرمایند: «در گذشته تاریخ در جنبه دین و عمق ایمان مذهبی، تلاش علمی، جنبه مبارزات، دفاع از دستاوردهای انقلاب ملت ایران و در جنبه‌های گوناگون دیگر این استان و این شهر یک استعدادی از خود بروز داده است که درخور تحسین و ستایش است و این هم باید مورد توجه مسئولان کشور باشد.»

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در این زمینه اما به‌دقت بررسی نشد که وقتی عنوان می‌شود فارس در قله است چه معنایی دارد یعنی آیا فارس را با یک بالابر بلند کرده‌اند و بر قله گذاشته‌اند یا اینکه فارس در طول هزار سال تلاش کرده و خود را از دامنه به قله رسانیده است.

وی متذکر شد: بررسی نکردیم که آیا شیراز که حرم سوم است یک شبه اتفاق افتاده یا استعدادها و لیاقت‌ها و آمادگی‌ها و عوامل گوناگونی وجود داشته تا این شهر حرم سوم شده است، وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند حرم‌ها باید کانون توجه باشد، آیا کانون توجه بوده است؟

امام جمعه شیراز ابراز داشت: با این اوصاف من به عنوان امام جمعه به دولت‌مردانمان می‌گویم با این سفارش موکد رهبر معظم انقلاب به این منبع عظیم استعداد جوشان، چرا باید عمر مفید مدیر ارشد در استان فارس به اندازه عمر یک دولت نباشد.

اسلام بدلی تکفیری هدفمند تولید شده است

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: همیشه به جای حقیقت ناب، چهره‌های بدلی جای آنها را می‌گرفتند چنانکه به‌جای توحید بت پرستی می‌نشیند و به‌جای خداپرستی گوساله‌پرستی می‌آید، در عوض نجات توسط مهدی موعود (عج)، مهدی‌های قلابی در جامعه معرفی می‌شود و به‌جای اسلام راستین اسلام مرفهان بی‌درد و اسلام توأم با خشونت و اسلام تکفیری‌ها مطرح می‌شود.

وی افزود: در این عرصه دیگر سنی و شیعه فرقی نمی‌کند. هدف این است که اسلام نابی که جمهوری اسلامی مردم را به آن دعوت می‌کند و اسلامی که پیامبر خدا مردم را به آن دعوت کرد در جامعه مطرح نشود. این اسلام‌های بدلی امروز در آمریکا شکل‌ گرفته است. داعش که نماد اسلام تکفیری است 30 میلیارد سلاح از طریق امریکا در اختیارش قرار گرفته برای اینکه بتواند با اسلام واقعی جنگ کند.

نماینده ولی فقیه در فارس اظهار داشت: امریکا با تمام امکانات دارد از اسلام سکولار حمایت می‌کند و هر دو چه اسلام سکولار و مرفهین بی‌درد و چه اسلام متحجر و اسلامی که با خشونت و آدم کشی و اسلام‌هراسی است اینها کار امریکا است و عالم و دانشمند باید اینها را بازگو کند که هر دو اسلام خشن و بی‌تفاوت از انگلیس و امریکا شکل‌ گرفته است.

وی بیان کرد: امروز تشیع انگلیسی از کجا منشأ گرفته است که یک مرجع تقلید ما هزینه یک ماهواره را با سختی تامین می‌کند اما یک فرد غیر مرجع 13 ماهواره در انگلیس دارد و اینها را هدایت و نگهداری و مدیریت می‌کند که معادل این افراد داخل کشور هم هستند، داخل عراق هم هستند، داخل سوریه هم هستند و اینجا همان‌ جایی است که باید علما در برابر این انحرافات بایستد و مردم را از اشکال و اشتباه نجات دهد.

امام جمعه شیراز متذکر شد: اسلام ترکیه‌ای اسلام سکولار است. اسلام داعش، اسلام تکفیری است. این دیگر شیعه و سنی ندارد و هر دو لبه‌های یک قیچی هستند و می‌خواهند اسلام اصلی را قیچی کنند و مسئولیت عالم اقتضا می‌کند که برابر این خطرات تذکر دهد و در نمازهای جماعت و سخنرانی‌ها و مجالس روضه و همه جا آن را بازگو کند.

استفاده از محصولات داخلی فرهنگ شود

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز معلم و روز کار و کارگر گفت: پیشرفت در امور اقتصادی میسر نیست مگر رشد تولید فراهم شود. تولید رشد پیدا کند تا اقتصاد جامعه هم رشد پیدا کند. تولید هم رشد پیدا نمی‌کند مگر موقعی که فرهنگ حاکم بر جامعه فرهنگ مصرف کالاهای داخلی باشد.

آیت‌الله ایمانی افزود: ما باید به اینجا برسیم که مصرف کالاهای داخلی برایمان ارزش باشد. یک جوان پشت ماشین خارجی در خیابان دارد مانور می‌دهد جوان‌های دیگر با بی‌اعتنایی و تحقیر به او نگاه کنند و بگویند این خودباخته است که رفته سراغ ماشین خارجی و تولید داخلی را اینقدر احترام بگذاریم و این فرهنگ نهادینه نمی‌شود مگر از کلاس اول و مهدکودک.

وی ادامه داد: معلم، آموزگار، دبیر آموزش‌وپرورش باید اینها را به عنوان ارزش به بچه‌های ما القا کنند کشوری که 500 سال است در صنعت دارد کار می‌کند با کشوری که عمر صنعتش 100 سال است قابل مقایسه نیست اما اگر ما مقداری فداکاری کنیم 100 سال دیگر محصولات ما از آنها بهتر خواهد شد و این کار فرهنگ‌سازی، کار معلم و آموزگار است که ان‌شاءالله انجام خواهند داد.

نظرات بینندگان