کد خبر: ۸۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

جشنواره گلستان خوانی شمال فارس در صفاشهر+تصاویر

جشنواره گلستان خوانی با حضور دکتر حسنلی​ و دانش اموزان پایه های چهارم و پنجم و ششم ابتدایی از 10 شهر شمال فارس برگزار شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از بام فارس، جشنواره گلستان خوانی با حضور دکتر حسنلی سعدی پژوه و سعدی شناس و دانش اموزان پایه های چهارم و پنجم و ششم ابتدایی از 10 شهر شمال فارس برگزار شد. در این مراسم که در سالن اداره ارشاد برگزار شد دانش آموزان برنامه های خود را در قالب گلستان خوانی از حکایات سعدی اجرا نمودند.

در این آیین مرتضوی مدیر آموزش و پرورش خرم بید برگزاری جشنواره گلستان خوانی را در ترویج و تقویت زبان و ادبیات فارسی، تقویت هویت ملی، ایجاد اعتماد به نفس دانش اموزان، گسترش دامنه لغات فارسی بسیار مهم برشمرد. در ادامه دکتر جمشیدی معاونت ابتدای اداره کل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به علت اجرای گلستان خوانی در مقطع ابتدایی گفت: در دوران ابتدایی تربیت صحیح انجام می گیرد و هزینه کمتری دارد و آشنایی دانش آموزان با حکلیات سعدی که برگرفته از آیات و روایات می باشد ضروری است.

جمشیدی از گنجاندن بیست درصد محتوای کتاب فارسی ابتدایی از حکایات سعدی با مجوز وزارت خبر داد و علت آن را تاثیر گذاری بسیار زیاد و ماندگار بر روی فرهنگ جامعه  دانست.

در ادامه هر کدام از شهرستان ها به اجرای برنامه های خود پرداختند و در پایان هدیه ای از طرف آموزش و پرورش خرم بید  به گروه ها داده شد .









جشنواره گلستان خوانی شمال فارس در صفاشهر


انتهای پیام/

نویسنده :
برهانی
نظرات بینندگان