کد خبر: ۸۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

معرفی روش های کلاهبرداری اینترنتی

سید موسی حسینی در خصوص چند روش کلاهبرداری اینترنتی شایع در فضای مجازی هشدار داد و از شهروندان خواست نسبت به این موضوع دقت کافی را داشته باشند تا طعمه این گونه کلاهبرداری ها قرار نگیرند.

به گزارش شیرازه، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی فارس گفت: برخي از اين روش هاي کلاهبرداری اینترنتی عبارتند از:

1.بازنده خیالی

در این گونه کلاه برداری شخص کلاه بردار با تماس در شبکه های اجتماعی و یا ارسال ایمیل به طعمه خود وعده برنده شدن در قرعه کشی را میدهد و به این ترتیب او از قربانیان خود می‌خواهد مبلغی پول به حسابش بریزند تا او جایزه را برایشان پست کند، اما گرفتن پول رابطه قطع می شود.

2.داماد آنلاین

مجرمان، طعمه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی و چت‌روم‌ها شکار می‌کنند و با دادن وعده‌هایی مانند ازدواج، اطلاعات شخصی کاربران را به دست آورده و با تهدید به انتشار آنها از طعمه‌های خود اخاذی می‌کنند.

3.جویندگان کار

با توجه به آمار زیاد بیکاران در جامعه، گروهی از کلاهبرداران دنیای مجازی برای دست یافتن به اطلاعات طعمه‌های خود از این شگرد استفاده می‌کنند؛ آنها در پوشش بنگاه کاریابی ایمیلی برای قربانی خود ارسال کرده و به او می‌گویند شغل ایده‌آلی را برایش پیدا کرده‌اند.

4.کالای تقلبی

کار خرید و فروش اینترنتی هم رونق گرفته است. امروز سایت‌های زیادی را در دنیای مجازی می‌توان دید که انواع و اقسام محصولات موجود در بازار را می‌فروشند؛ از کالاهای لوکس گرفت تا خدماتی مانند تورهای مسافرتی.

نظرات بینندگان