کد خبر: ۸۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
مدیرکل آموزش و پرورش فارس مطرح کرد؛

درخواست داوطلبانه مشارکت مالی والدین با مدارس/ قتل «ستایش» ریشه در نقص آموزش دارد

آذری گفت: حقوق و حق بیمه برخی از معلمان حق‌التدریسی پرداخت نشده است و بعضی مدارس از داشتن امکانات تحصیلی محرومند.
به گزارش شیرازه، حمید رضا آذری در نشست خبری با گرامیداشت روز معلم اظهار داشت: از 50 معلم نمونه استان تقدیر می شود.

وی گفت: سالهای گذشته انتخاب معلم نمونه براساس شاخص های کمی بوده که امسال در اقدامی نو با توجه به روزمه کاری افراد و 19 شاخصه ای که به شهرستان ها ابلاغ شد؛ به مهارت های علمی، پژوهشی و کیفیت شغلی معلم ها توجه کردیم و از بین 220 پرونده ارسالی از معلم ها، 50 نفر برگزیده شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس درباره اهمیت و تاثیر گذاری آموزش و پرورش بر تربیت نیروی انسانی کارآمد برای پیشرفت جامعه خاطر نشان کرد: 13 و نیم میلیون دانش آموز به همراه یک میلیون معلم به طور مستقیم و چندین میلیون والدین به صورت غیر مستقیم با آموزش و پرورش سر وکار دارند که این مسئله ضرورت توجه و اهتمام به امر آموزش و پرورش را گوش زد می کند.

آذری به حادثه قتل ستایش به دست جوان 17 ساله نیز اشاره کرد و گفت: علت تجاوز و بعد قتل را می توان درضعف تربیتی و نقص آموزش و پرورش دید که نیاز به توجه و تحول اساسی دارد.

وی افزود: معتقدم دولت در بهداشت و درمان و آموزش و پرورش باید به صورت هوشمندانه و بهترین روش خدمت رسانی کند و مهم نیست که شهروندان از اقشار پردرآمد باشند یا کم درآمد بلکه توجه به مسائل و نیازمندی های همه مردم امری ضروری است تا به تولید نیروی انسانی مفید و کارآمد ختم شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارستصریح کرد: در جشنواره هایی که به صورت مختلف برای معلم ها برگزار می شود، خوشبختانه استان فارس در زمینه های اقدام پژوهی و روش تدریس جز استان های برتر کشور است.

آذری آموزش و پرورش با مشکلات شدید اقتصادی مواجه است که ریشه یابی آن به ضعف مدیریتی دولت ها و نظام آموزش و پرورش بر می گردد که مربوط به یکی دوسال نیست و اگر کمک های مشارکتی مردم نباشد، نمی تواند نقش خود را به درستی ایفا کند و تبعات بدی را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

موضوع مشارکت مالی والدین به مدارس به بحث چالشی نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش فارس با خبرنگاران، که معترض به تحت فشار قرار دادن خانواده ها برای پرداخت شهریه به عناوین مختلف هستند، شد.

وی گفت: حقوق و حق بیمه برخی از معلمان حق التدریسی پرداخت نشده است، سرانه 6 هزار تومانی دانش آموزان پرداخت نمی شود و بعضی مدارس از داشتن امکانات تحصیلی محرومند و اگر کمک های والدین نباشد مدیر مدرسه هم بی میل و در اداره مدرسه دچار مشکل می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید براینکه آموزش و پرورش نیازمند کمک وحمایت خانواده هایی است که توان مالی دارند تصریح کرد: ما نمی خواهیم که همه خانواده ها و آنهایی که توان مالی کمتری دارند مجبور به اینکار شوند.

آذری با اشاره به هزینه سنگین نگهداری کودکان اوتیسم گفت: حدود یک میلیون و 400 هزار تومان فقط هزینه ایاب و ذهاب این کودکان است در حالی که هرکدام نیاز به سه مربی دارند و اگر هر شهروند 10 هزار تومان کمک کند همه دانش آموزان استثنایی زیر پوشش قرار می گیرند.

وی به راه اندازی سمن حمایت از کودکان اتویسمی طی 20 روز آینده برای جلب کمک های مردمی نیز اشاره کرد.

این مسئول در بخش پایانی سخنان خود ادامه داد: مدارس غیر انتفاعی 15 تا 18 درصد افزایش شهریه داشتند و با مدارسی که خارج از این تعرفه قانونی، اقدام به دریافت شهریه کنند برخورد کرده و مجوز مدرسه ملغی می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارسخاطر نشان کرد: امسال خبری از استخدام معلم نیست و فارغ تحصیلان دانشگاه فرهنگیان متناسب با رشته تحصیلی خود در مدارس توزیع می شوند.

نظرات بینندگان