کد خبر: ۸۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
مدیرعامل هلال احمر فارس در پاسخ به «شیرازه»:

هلال احمر در صورت احساس نیاز و اعلام در فجایع منطقه ورود می‌کند

جعفری در خصوص استفاده از فرصت هفته هلال برای مطالبه درخصوص فجایع غیرانسانی که در منطقه جریان دارد، گفت: اگر در حیطه وظایف هلال احمر در منطقه احساس نیاز و اعلام نیاز شود، قطعا آمادگی داریم که ورود جدی داشته باشیم.

به گزارش شیرازه، فیض اله جعفری در نشست خبری برنامه های جمعیت هلال احمر فارس در هفته هلال با محوریت فرهنگ مهربانی و شعار «بنی آدم اعضای یک پیکرند» بیان کرد: روز جمعه 17 اردیبهشت ماه و در آستانه هفته هلال، فعالیت ها و دستاوردهای جمعیت هلال احمر در آیین های نماز جمعه مرکز استان و شهرستان ها تبیین خواهد شد و روسای شعب جمعیت فارس سخنران پیش از خطبه ها خواهند بود و در پایان هفته نیز مرحله نخست چهارمین دوره انتخابات مجامع برگزار می گردد.

وی یادآور شد: با توجه به ثبت و تایید نهایی اطلاعات اعضا و داوطلبان در سامانه جامع انتخابات، 15 هزار و 302 عضو جمعیت فارس، واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس هدف از برگزاری این دوره از انتخابات را نهادینه کردن مشارکت اعضاء و داوطلبان فعال و افراد نیکوکار،ن وع دوست و خیرین در این موسسه خیریه و مردمی غیردولتی عنوان و اعلام کرد: برگزاری این انتخابات، زمینه حضور حداکثری و موثر اعضا و داوطلبان را در ارکان تصمیم گیری جمعیت هلال احمر فراهم می کند.

وی اظهار داشت: در هر شهرستان و از میان نامزدها 4 نفر به عنوان عضو اصلی و 2 نفر به عنوان عضو علی البدل شورای اجرایی، یک نفر به عنوان بازرس اصلی و همچنین یک نفر به عنوان بازرس علی البدل برای مدت چهار سال انتخاب می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات مذکور در این استان را 15 هزار و 302 نفر اعلام کرد و بیان داشت: تعداد کاندیداها در کل شهرستان های استان، 300 نفر است که به طور متوسط در هر شهرستان حدود 9 نفر کاندیدا شده اند

جعفری در نشست خبری بزرگداشت هفته هلال احمر گفت: هفته هلال احمر فرصت مغتنمی برای آگاهی بخشی هر چه بیشتر به آحاد جامعه و آشنایی آنها با اهداف، برنامه ها و فعالیت های بشردوستانه این جمعیت است.

وی ادامه داد: شعار امسال هفته هلال احمر در سراسر کشور برگرفته از شعر تاثیرگذار و زیبای سعدی شیرین سخن «بنی آدم اعضای یک پیکرند» نامگذاری شده است و برنامه های این هفته حول شعار یاد شده و در راستای ترویج فرهنگ مهربانی برنامه ریزی و اجرا می گردد.

وی در خصوص جزئیات برنامه های هفته هلال در فارس گفت: روز جمعه طرح " جمعه ، ایمان و ایمنی " با برپایی چادر های سلامت در اطراف مصلا های نماز جمعه اجرا می شود و ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی ، تست قند خون ، فشار خون و ... به نمازگزاران و مردم در دستور کار قرار می گیرد.وی ادامه داد: نخستین روز از هفته هلال به نام جوانی به رنگ مهربانی نامگذاری شده است، که در این روز مدیران، کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر در سراسر استان به دیدار ائمه جمعه خواهند رفت و در شیراز نیز کارکنان حوزه ستادی با نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس دیدار می نمایند.

تقدیر از فعالان طرح های نوروزی و اعزام کاروان های سلامت به مناطق محروم استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس به نامگذاری دومین روز از هفته هلال به نام همراهان مهربانی اشاره کرد وافزود: در این روز با برگزاری ویژه برنامه ای، از فعالان طرح های نوروزی در حوزه های امداد و نجات، جوانان و داوطلبان تقدیر خواهد شد.

جعفری همچنین با اشاره به تقدیر از دست اندرکاران اجرای طرح دادرس و المپیاد آماده در روز دوم از هفته هلال احمر، از برگزاری مراحل شهرستانی چهارمین المپیاد آماده ویژه کانون های دانش آموزی هلال احمر خبر داد.

حلقه اتصال مهربانی عنوان سومین روز از هفته هلال احمر است که مدیر عامل جمعیت فارس در خصوص برنامه های این روز تصریح کرد: طرح نیابت با حضور چهره های برجسته استانی و شهرستانی در بیمارستان و عیادت از بیماران و سالمندان اجرا می گردد و علاوه بر آن کاروان های سلامت با هدف ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی و با همکاری پزشکان و پیراپزشکان داوطلب، به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه چهارمین روز از هفته هلال احمر آموزش، دریچه ای به دنیای آرام نامگذاری شده است، افزود: با برپایی چادرهای امداد و نجات، جوانان و داوطلبان در پارک ها، تفرجگاه ها، مراکز زیارتی و سیاحتی پرتردد استان، ضمن نمایش خدمات و توانمندی های جمعیت هلال احمر، خدمات رایگان پزشکی، توزیع بروشورهای آموزشی، تست قندخون و ارائه آموزش های امدادی و کمک های اولیه به مراجعان در دستورکار قرار می گیرد.

جعفری برگزاری کارگاه های پیشگیری اولیه از اعتیاد را از جمله طرح های آموزشی مورد نظر ویژه جوانان در هفته هلال احمر اعلام و اظهار کرد: طبق دستورالعمل سازمان جوانان، انتخابات استانی مجمع دبیران کانون های دانشجویی و جوانان با حضور تمامی دبیران مربوطه در هفته هلال احمر برگزار می شود. وی بیان کرد: ارائه خدمات سلامت با تخفیف ویژه به بیماران و مراجعه کنندگان مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر فارس و درمانگاه هلال، از دیگر برنامه های این جمعیت در این روز است.

تقدیر از ایثارگران هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس " ایثار برای کاهش آلام بشری" را نام پنجمین روز از هفته هلال احمر عنوان کرد و افزود : در این روز از جانبازان و ایثارگران جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس تقدیر می شود و با خانواده های شهدای امدادگر دیدار صورت می گیرد.جعفری ادامه داد: عنوان ششمین روز از هفته هلال احمر امدادگران پیشگامان مهربانی است که در این روز با حضور کارکنان و اعضا در گلزار شهدای شهرستان ها مراسم غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهیدان اجرا می گردد.

جعفری در پاسخ به خبرنگار «شیرازه» در خصوص استفاده از فرصت هفته هلال برای مطالبه درخصوص حوادث غیر انسانی که در منطقه جریان دارد از جمله فجایع یمن و سوریه و ... از مجامع جهانی که در حوزه فعالیت های بشردوستانه دست دارند، گفت: درباره اجرای برنامه هایی با این موضوع در سطح ملی تصمیم گیری می شود ما در ویزه برنامه های هفته هلال برنامه ای با این موضوع پیش بینی نکردیم اما اگر در حیطه وظایف هلال احمر در منطقه احساس نیاز و اعلام نیاز شود قطعا آمادگی داریم که ورود جدی داشته باشیم.

به گزارش «شیرازه» اکنون که بسیاری از دلاوران استان و کشور احساس وظیفه کرده و به صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل بیت اقدام کرده و جان خود را فدا می کنند و برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تلاش می کنند، انتظار می رود سازمان ها و نهاد هایی که درحیطه فعالیت های بشردوستانه فعالیت دارند با استفاده از فرصت هایی مثل هفته هلال از مجامع جهانی مرتبط، مطالبه کنند و حداقل تلنگری برای وجدان های بیدار ایجاد کنند تا موج درخواست مردمی در خصوص جلوگیری از فجایع انسانی از مجامع مدعی حقوق بشر با سرعت و قدرت بیشتری به گوش عاملان این فجاایع برسد.

نظرات بینندگان