کد خبر: ۸۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

تلاش یک جریان سیاسی برای ایجاد شکاف و تفرقه در جامعه/ یا با مایید یا بر علیه ما!

تئورسین اصلاحات در یادداشتی تامل برانگیز از کلیه نمایندگان راه یافته به مجلس دهم درخواست کرده تا تکلیف خود را با دولت و برجام روشن کنند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، طی روزهای گذشته، طرح این مساله که رقابت میان نامزدهای ورود به مجلس شورای اسلامی در واقع رقابت میان موافقان و مخالفان برجام بوده، طرح بحثی را در محافل سیاسی کشور ایجاد کرده است.

بر این اساس، طی روزهای اخیر سعید حجاریان از تئوری پردازان اصلی جریان اصلاحات و برخی از رسانه های این جریان سیاسی، با اذعان به این مطلب که رقابت در انتخابات اخیر، در واقع رقابت میان "برجامیان" و "نابرجامیان" بوده از غلبه موافقان برجام در انتخابات سخن گفته و از کلیه نمایندگان راه یافته به مجلس دهم درخواست کرده اند تا تکلیف خود را با دولت و برجام روشن کنند.

سعید حجاریان در این باره به اعتماد گفت: «من معتقدم مجلس آینده دو فراکسیون خواهد داشت، برجامیان و نابرجامیان و کلیه نمایندگان در این دو فراکسیون تقسیم بندی می شوند» سایت دیپلماسی ایرانی نیز در مطلبی با به کار بردن دوباره این کلیدواژه، از نقش محوری آن در تغییر گفتمان سیاسی کشور خبر داد و تلاش کرد جناح های سیاسی کشور و بلکه آحاد نمایندگان مجلس را بر این اساس تقسیم بندی کند.
 
این در حالی است که مقام معظم رهبری پس از حصول توافق برجام طی سخنانی نسبت به بروز تفرقه در جامعه هشدار داده و اذعان داشته اند که برجام، نباید به عاملی جهت تفرقه، تقسیم بندی و ایجاد شکاف در جامعه تبدیل شود.

در عین حال، تقسیم نمایندگان مجلس به موافقان و مخالفان برجام و از سویی دیگر، گره زدن موافقت یا مخالفت با دولت به این موضوع، در واقع نشان از تلاش های پیدا و پنهان جریان سیاسی اصلاح طلب برای ایجاد شکاف و تفرقه در سطح جامعه و نخبگان سیاسی است.

هم اکنون، می توان به خیل کثیری از نخبگان اشاره کرد که به دلایل متعدد کارشناسی نسبت به برجام و تبعات آن برای کشور بدبین هستند اما در بسیاری دیگر از موضوعات، نسبت به دولت و سیاست های کلی رئیس جمهور نظر مساعدی دارند که حال با تقسیم بندی صورت گرفته، طبعا عده ای از آنها نیز ظاهرا در برابر دولت قرار خواهند گرفت. حال باید دید تلاش این جریان برای ایجاد دو قطبی برجامیان و نابرجامیان، با چه واکنشی از سوی حامیان دولت که نقدهایی به برجام نیز دارند مواجه خواهد شد.         
نظرات بینندگان