کد خبر: ۸۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز:

برنامه‌های «هفته شیراز» تبدیل به برند شده است/ تداوم حضور در سیما جهت معرفی شیراز

راستگو گفت: اگر بخواهیم شهر شیراز با آن‌همه جاذبه و پتانسیل گردشگری به‌خوبی به جهان معرفی شود باید در تعامل و همکاری با یکدیگر گام برداریم.

به گزارش شیرازه، راستگو در حاشیه نشست تخصصی ژئوتوریسم (گردشگری زمین) عملکرد شهرداری شیراز و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری را در خصوص برنامه‌های هفته شیراز مثبت ارزیابی کرد و افزود: برنامه‌های متنوع و بسیار خوبی در این هفته برگزارشده و یا در حال برگزاری است که ازجمله می‌توان به برنامه‌های شاخصی چون همایش کرنش به حافظ، جشنواره‌های سی راه و خوشا شیراز اشاره کرد.

وی در خصوص گسترش تبلیغات شهری و اطلاع‌رسانی از برنامه‌های این هفته گفت: اطلاع‌رسانی در خصوص برنامه‌ها بسیار خوب و در سطح گسترده‌ای صورت گرفته است اما باید تلاش شود که در سطح ملی هم بیش از این به معرفی شیراز بپردازیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: شورای اسلامی شهر شیراز مصوبات خوبی پیرامون برگزاری یادروز سعدی بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و هفته شیراز داشته و حتی مصوب کرده اطلاع‌رسانی در خصوص این روزها در تابلوها سه زبانه انجام شود اما نباید توقع داشته باشیم که تمام تبلیغات و فعالیت‌های شهری از سوی شهرداری انجام شود؛ بلکه دیگر ادارات نیز باید به کمک و همکاری با این نهاد مردمی اقدام کنند که متأسفانه چنین نیست و هیچ ارگانی در بحث تبلیغات شهری اقدام نمی‌کند و همه چشم به شهرداری دوخته‌اند.

راستگو اظهار کرد: معاونت فرهنگی تلاش بسیاری برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های یادروز سعدی، هفته شیراز انجام داده و درصورتی‌که از نیروهای کمی در حوزه گردشگری برخوردار است عملکرد خوبی داشته و توانسته انتظارات مردم را برآورده سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شیراز تنها متعلق به شهرداری نیست، اظهار داشت: شهرداری زحمات بسیاری در زمینه‌های مختلف پاکسازی و زیباسازی شهر، برگزاری برنامه‌های مختلف در مناسبت‌های ملی و مذهبی، مدیریت شهر، فعالیت در حوزه گردشگری انجام می‌دهد اما قطعاً با هم‌افزایی دستگاه‌های متولی شاهد اجرای برنامه‌های بیشتری خواهیم بود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: اگر بخواهیم شهر شیراز با آن‌همه جاذبه و پتانسیل گردشگری به‌خوبی به جهان معرفی شود باید در تعامل و همکاری با یکدیگر گام برداریم و تلاش کنیم کاستی‌ها و کمبودهای یکدیگر را جبران کنیم و با انتقاد سازنده نقاط ضعف را از بین برده نه اینکه با بی‌مهری نهادهایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند را زیر سؤال ببریم.

وی در خصوص حضور نیروهای شهرداری شیراز در برنامه خندوانه نیز گفت: حضور در برنامه‌های مختلف تلویزیونی به‌ویژه برنامه پربیننده‌ای مثل خندوانه نقش ارزنده‌ای در معرفی شیراز خواهد داشت و باید تداوم داشته باشد.

راستگو در ادامه برگزاری همایش‌های مختلف گردشگری در این هفته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید این همایش‌ها مستمر باشند و حتی آن را درکشورهای مختلف برگزار کنیم و از علم اساتید برجسته و مقالات ارائه‌شده در همایش‌ها نهایت بهره را ببریم.

نظرات بینندگان