کد خبر: ۸۷۸۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
به مناسبت روز پاسدار:

گفت وگوی نخل بیدار و پاسدار بازنشسته ی فراشبندی

در حالی که تربیت معلم قبول شده بودم چون به کارهای رزمی علاقه زیادی داشتم سپاه را بر دیگر مشاغل ترجیه دادم.

به گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار همزمان با فرا رسیدن سوم ماه شعبان و روز پاسدار خبرنگار ما با حضور در اتاق بسیج پیشکسوتان ناحیه فراشبند با سرهنگ بازنشسته محمد باقر نوشادی گفت وگویی انجام داد.

 

محمد باقر نوشادی سرهنگ بازنشسته ی نیروی زمینی تیپ 33 هوابرد المهدی جهرم بود که پس از پایان سی سال خدمت در جای جای کشور عزیز بازنشتسگی را برازنده یک پاسدار ندید و هم اکنون به عنوان مسئول کانون بازنشستگان سپاه و بسیج پیشکسوتان در حال خدمت است.

 

پاسدار بازنشسته ی فراشبندی

 

 چه طور شد به سپاه وارد شدید و این لباس مقدس را برتن کردید؟

من سال 1358 تا 1360 به خدمت مقدس سربازی رفتم و یک سال پس از اتمام خدمت مقدس سربازی در حالی که تربیت معلم قبول شده بودم شهید حیدر کشاورز به سراغ من آمد و گفت امروز سپاه به نیروی متعهد نیاز دارد و ما لیستی از بچه ها را تهیه کرده ایم و نام شما نیز هست و میخواهیم پاسدار شوی، من نیز که به کارهای رزمی علاقه زیادی داشتم  و کارهای گزینش را انجام ایدم و وارد سپاه شدم.

 

در چه پست هایی خدمت کرده ای؟

برای اولین بار در روابط عمومی و تبلیغات بودم، مدتی در بسیج و سپس نیز به قسمت آموزش رفتم، پس از گذراندن دوران آموزشی راهی جبهه های حق علیه باطل شدیم و در جبهه علیرغم اینکه دوست داشتم در گردان رزم فعالیت کنم من را به توپخانه فرستادند و در عملیات والفجر 1 نیز در توپخانه بودم.

 

پاسدار بازنشسته ی فراشبندی

 

چه سالی ازدواج کردید و آیا همسر شما با شغل شما مشکلی نداشت؟

من سال 62 ازدواج کردم و همسرم که خود دو برادرش هم شهید شده بود با شغل من وبه جبهه رفتنم مشکلی نداشت و در این راه بسیار همراه و هم یار من بوده است و هیچ گاه ابراز نارضایتی نکرده وحتی امروز که جنگ هم به پایان رسیده می گوید اگر روزی دیدی به نیاز است از نظر ما هیچ مشکلی ندارد که حتی به سوریه هم بروی.

 

هیچگاه از پاسدار شدن پشیمان نشدید؟

30 سال خدمت کردم، مدتی سیستان وبلوچستان، مدتی جهرم و مدتی نیز اهواز بودم و با وجود مشکلات فراوان و فراز و نشیب های زندگی هیچ گاه در کارم سست نشدم و ذره ای از علاقه ام نسبت به سپاه کمتر نشد.

 

اگر باز به سال 61 برگردی دوباره سپاه را انتخاب میکنید؟

فکر و افکار من هنوز مثل سالهای ابتدایی ورود به سپاه است و اگر باز به آن دوران برگردم این شغل را انتخاب خواهم کرد .

 

می گویند حقوق سپاه زیاد است؟

خیلی ها میگن حقوق پاسدرا زیاد است ولی در واقع این صحبت ها برخی کم لطفی هایی ست که برخی ها نسبت این این سربازان وطن دارند و اگر حقوق برخی ادارت، شرکت ها و سازمان ها را بررسی کنید می بینید که مقرری که سپاه به کارمندان خود پرداخت میکند بسیار کمتر است ولی این نکته نیز بسیار حائز اهمیت که پول سپاه برکت زیادی دارد و با مقرری اندک نیز می شود گذران زندگی کرد.

 

چه توصیه هایی به جوانان دارد؟

جوانان باید به تحصیل علم و تهذیب نفس بپردازند و هیچگاه ورزش را فراموش نکنند و افرادی که نسبت به نظام تعهد دارن باید به سپاه به عنوان یک وظیفه شرعی جهت خدمت به نظام وانقلاب نگاه کنند وبه آن به عنوان یک شغل نگاه نکنند چرا که اگر چنین باشد حسن کار ممکن است از سخنی ها زده شده و ببرند.

 

پاسدار بازنشسته ی فراشبندی

 

 به عنوان کلام آخر:

از جوانان میخواهم در بسیج فعالیت کنند و اوغات فراغت خود را در پایگاه های مقاومت بگذرانند و در با حضور در حلقه های تربیتی صالحین با سپاه آشنا شوند و به بصیرت خود بیافزایند و خانواده ها نیز این اطمینان را داشته باشند که اگر فرزندان خود به بسیج بسپارند بی شک فرزندان صالحی تحویل خواهند گرفت و اطنیان داشته باشد با بسیج جای انحراف وجود ندارد و در غیر این صورت ممکن است کودکان وجوانان شما وارد شبکه های اجتماعی شده و گرفتار فساد و فحشا شوند.

 

انتهای پیام/

نویسنده :
محمد باقر دشتی
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نصرت اله فولادی وجمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
0
باسلام ضمن خدا قوت از فرماندار ومعاون محترم ایشان که بسیار زحمت کشیدند تا کلاسهای معلمان این خطه را مجددا در فراشبند برگزار گردد صمیمانه تشکر وقدر دانی بعمل می اید سالم وتندرست باشید همه همکاران از بزرگواران تشکر مینمایندn
سپهر
United States of America
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
0
درود ب جناب نوشادی.