کد خبر: ۸۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئیس انجمن کودکان ایران مطرح کرد؛

شیر مادر؛ بهترین غذای کودک در 6 ماه نخست تولد/ ضرر استفاده از وسایل الکترونیکی برای کودکان/ کودکان آپارتمانی چه کنند؟

حاتم گفت: وجود فست‌فودها در جوامع، مسایلی مانند چاقی، پوکی استخوان و بیماری‌های معده، برای بچه‌ها به همراه دارد.
به گزارش «شیرازه»، غلامرضا حاتم در کنگره بین المللی کودکان «ستاد امیرحکیمی»، چاقی را یکی از گرفتاری های کودکان دانست و توصیه کرد: خانواده ها در هر سنی باید به اندازه نیاز، به بچه ها غذا بدهند، زیرا اگر غذا بیش از حد معمول داده شود، به سمت چاقی می روند.

وی افزود: وجود فست فودها در جوامع، مسایلی مانند چاقی، پوکی استخوان و بیماری های معده، برای بچه ها به همراه دارد، که برای پیشگیری از آن، باید به مصرف غذا در منزل به همراه خانواده، عادت کنند.

حاتم ادامه داد: برای رشد طبیعی کودکان، باید غذای مناسبی برای آنها تنظیم کرد و این غذای مناسب، در سنین مختلف، متفاوت است.

رئیس انجمن کودکان ایران با بیان اینکه بهترین غذای کودک در شِش ماه نخست تولد، شیر مادر است، گفت: کودکانی که در این شِش ماه، از شیر مادر تغذیه می کنند، وزن و رشد آنها به صورت طبیعی، پیش می رود

وی اضافه کرد: پس از شِش ماه، در کنار شیر مادر، غذاهای مکمل، مانند فرنی، سوپ و تخم مرغ، تغذیه کودک را تامین می کند، تا رشد آنها طبیعی شود.

حاتم ادامه داد: بچه ها از سن یک سالگی، باید در کنار شیر مادر، از غذای خانواده (سفره) استفاده کنند، زیرا تا سن دو سالگی، شیر مادر به همراه غذای خانواده، مناسب ترین تغذیه برای کودکان است.دکتر خاتمی، بادام، پسته و گردو را، غذای مناسبی برای بچه ها دانست، که می تواند به عنوان تنقلات، استفاده شود.

رئیس انجمن کودکان ایران در خصوص استفاده از وسایل الکترونیکی برای کودکان هم توصیه هایی داشت و گفت: بیش از یک ساعت، استفاده از وسایل الکترونیک، مانند رایانه، لپ تاپ و تلویزیون برای کودکان در طور شبانه روز، مجاز نیست.

کم تحرکی کودکان در دنیای امروز و زندگی های آپارتمان نشینی، از دیگر دغدغه های مطرح شده در این کنگره بود که  خاتمی، در این زمینه یادآور شد: کودکانی که در آپارتمان زندگی می کنند، می توانند با طناب بازی در حیاط و بالا و پایین رفتن از پله ها هم تحرک داشته باشند و از چاقی، پیشگیری کنند.
برچسب ها: طب کودکان ، شیراز ، چاقی
نظرات بینندگان