کد خبر: ۸۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

لزوم مقابله با آسیب‌های اجتماعی در اقلید

امام جمعه اقلید به مقابله با ناامنی در پارکها، ایجاد آلودگی صوتی توسط برخی خودروها و مبارزه جدی با مواد مخدر توسط مسئولان این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل ازکلیدفارس؛نماز باشکوه جمعه این هفته شهر اقلید به امامت  حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق طالبی امام جمعه اقلید در محل مصلی جمعه این شهر و با حضور باشکوه نمازگزاران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق طالبی امام جمعه شهر اقلید در خطبه های نماز جمعه این هفته  با اشاره به آیات و روایات در مورد فقر و تهیدستی مردم گفت: فقر با کفر فاصله ای ندارد و فقر ممکن است انسان را به خیانت و فساد  و بسیاری گناهان دیگر بکشاندلذا لازم است که مسئولین با فقر موجود در جامعه ،هم فقر شخصی افراد و هم فقر عمومی جامعه مبارزه کنند.

امام جمعه اقلید همچنین با اشاره مشکلات و مسائلی که در زمینه فرهنگی در جامعه وجود دارد گفت:مقام معظم رهبری همیشه راجع به مسائل فرهنگی ،شبیخون فرهنگی و غارت فرهنگی دغدغه دارند و ضعف فرهنگی را برای جامعه خطرناک دانسته تا جایی که اگر به این مسائل توجه نشوددشمنان با زیرکی تمام در بدنه ی نظام و جامعه به بهانه ی کار فرهنگی ورود کرده و هویت انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص)را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین طالبی خطبه های نماز جمعه ی این هفته را با چند تذکرو  البته راهکار و پیشنهاد به مسئولین ادامه داد.

وی ابتدا به عرف شدن پدیده ی شوم بدحجابی درجامعه اعتراض کرد و گفت متاسفانه بدحجابی در جامعه با بی اعتنایی مسئولین در حال گسترش است .

حجت الاسلام والمسلمین طالبی  با اشاره به راه بندان مخلان امنیت اجتماعی در خیابان ها و معابر و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم گفت متاسفانه این مشکل هم با بی تفاوتی مسئولین روبرو شده است.

ناامنی در پارکها و ایجاد آلودگی صوتی توسط بعضی از ماشین ها دغدغه ی دیگر امام جمعه ی اقلید بود که به گفته ی وی متاسفانه با عکس العمل جدی  مسئولین روبرو نشده است.

امام جمعه ی اقلید فروش مواد مخدر و الکلی ورواج یافتن آن در جامعه را وسیله ی نابودی خانواده ها دانست وافزود متاسفانه این مواد  هرروز بیشتر از روز قبل در دسترس افراد جامعه است .

همکاری جدی قوای سه گانه در زمینه ی مبارزه با این پدیده های شوم ، تلاش های بیشتر عوامل فرهنگی کشور برای حل امور فرهنگی و انجام کارهای فرهنگی کارشناسی شده ،تقویت روحیه و حساسیت نهادهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،نیروهای انتظامی و امنیتی در برابر دست آوردهای انقلاب اسلامی و ارزش های دینی ، انقلابی و همکاری مردم نجیب و شریف دراین زمینه از جمله راهکارهایی بود که امام جمعه اقلید در این زمینه مطرح کرد.

IMG-20160513-WA0017 IMG-20160513-WA0012

نظرات بینندگان