کد خبر: ۸۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

مسئولین فارس صنعت گردشگری بوانات را در یابند

امام جمعه بوانات گفت: مسئولین استانی به صنعت گردشگری این شهرستان شهرستان بوانات کمک و توجه کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از حرف رسا، حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز به موزه بوانات اشاره کرد و به مسئولین استانی گفت: حال که صنعت و اشتغال در این شهرستان صفر می باشد حداقل پروژه های نیمه تمام گردشگری که زمینه بسیار خوبی در این شهرستان هست را توجه کنید به قول هنرمندان شهر ما این موزه دیگر خود عتیقه شده و باید ان را درون موزه ای نگهداری کرد.

زارع در ادامه سخنان خود به موضوع پلیس امنیت ملی و ضرورت بحث امنیت اشاره کرد و اظهار داشت: ملت ایران به پشتوانه فرمایشات حکیمانه سید و مولای خود، حمایت همه جانبه خود را از اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با ناامنی های اخلاقی جامعه اعلام می دارند و از آن نیرو می خواهند که با مظاهر فساد علنی از بی حجابی تا مواد مخدر و ناهنجاری های دیگر برخورد قاطع داشته باشند.

فرزندآوری و افزایش جمعیت یکی دیگر از موضوعاتی بود که امام جمعه بوانات به آن پرداخت و گفت: جمعیت جوان و کارامد و افزایش جمعیت از سیاستهای امنیتی و مهم کشور است که بی توجهی به آن موجب خشنودی دشمنان است چون دشمنان ما ایرانی را می خواهند که جمعیت کم و کهنسال داشته باشد تا بتوانند به اهداف پلید خود برسند. در زمان جنگ اگر ما پیروز بودیم بعلت نیروز جوان وواگذاری مسئولیت ها به آنها بود.

خطیب جمعه بوانات در جای دیگری از خطبه های نماز به سالروز لغو امتیاز تنباکو در پی فتوای میرزای شیراز یاشاره کرد و افزود:  البته طرف اصلى اين قرارداد دولت انگليس بود كه در پشت ماسك كمپانى رژى مخفى شده بود. در آن زمان يك‏ پنجم مردم ايران به كار كشت و زرع و خريد و فروش تنباكو مشغول بودند و واگذارى اين امتياز به ‏منزله واگذارى حق حيات يك ‏پنجم مردم ايران به انگليس بود. 

حجت الاسلام زارع افزود: امروز هم وظیفه عالمان دین و مرجعیت تشیع همین است که اکر خدای ناکرده خطای فاحشی از مسولان سر بزند تذکر جدی بدهند که موارد متعددی را شاهد بوده ایم، و از باب نمونه سخنان اخیر حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار با دکتر عارف در قم بود که فرمودند کسانی که راه نفوذ بیگانگان را درفضای اقتصادی و یا سیاسی به روی کشور می گشایند از غیرت اقتصادی و یا سیاسی برخوردار نبوده و دارای صفت دیاثت هستند، امروز کشور ما زیر بار فشار اقتصادی کمرش خم شده آنوقت برخی از قراردادها بسته می شود که اجرای آن صدها نفر را در کشور بی کار و برای خارجی ها کارآفرینی می کند، آیا کسی که پای چنین قراردادی را امضاء می کند غیرت دارد؟ 

امام جمعه بوانات در ادامه خطبه های نماز به مسئله معیشت مردم و توجه دولت به این مهم پرداخت و اضافه کرد: این مسئله ای نیست که براحتی بشود از کنار آن گذشت، در سفر اخیر ریاست محترم جمهور به کرمان، جمع زیادی از مردم بخاطر مشکلات معیشتی علناً در مقابل بعضی از فرمانداریها اعتراض کردند، باید در اینباره فکر اساسی صورت پذیرد، مقام معظم رهبری یک وقتی فرموده بودند: «مسأله اقتصادي بسيار مهم است. در اسلام پرداختن به امور اقتصادي مردم جزو اوجب واجباتِ حكومتها است.

نویسنده :
عاشوریان
نظرات بینندگان