کد خبر: ۸۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

نخستین جشن اردیبهشت تئاتر خنج برگزار شد

جشن اردیبهشت تئاتر خنج، "بزرگداشت روز جهانی تئاتر"، به همت انجمن هنرهای نمایشی و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خنج در فرهنگسرای نورایی این شهر برگزار شد.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از خنج کهن؛ جشن اردیبهشت تئاتر خنج، "بزرگداشت روز جهانی تئاتر"، به همت انجمن هنرهای نمایشی و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خنج در فرهنگسرای نورایی این شهر برگزار شد.

در این مراسم که فرماندار، امام جمعه اهل سنت و جمع دیگری از مسئولین شهرستان و همچنین هنرمندان و دوستداران تئاتر حضور داشتند، ویژه برنامه هایی بمناسبت روز جهانی تئاتر اجرا گردید.

نخستین جشن اردیبهشت تئاتر خنج، برگزار شد

اجرای موسیقی زنده، تئاتر و همچنین تجلیل از هنرآموزان انجمن هنرهای نمایشی خنج، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی خنج در حاشیه این مراسم در گفتگو با خنج کهن گفت: روز جهانی تئاتر، 17 مارس یا هفتم فروردین می باشد که در سراسر جهان در این روز جشنی برگزار می شود و بیانیه آن سال را قرائت می کنند اما با توجه به اینکه در کشور ما این مناسبت با عید باستانی نوروز متقارن بوده و مردم در دید و بازدیدهای نوروزی هستند، لذا این مراسم در ایران در یکی از روزهای اردیبهشت ماه برگزار می شود.

حسام الدین پریدخت عنوان کرد: در سالیان گذشته در استان فارس این جشن در مرکز استان برگزار می شد و اهالی تئاتر از سراسر استان در این جشن حضور پیدا می کردند و برنامه هایی نظیر کارگاه های آموزش بازیگری، کارگردانی، نمایشنامه نویسی و ... نیز در حاشیه این مراسم برگزار می شد، اما امسال از شهرستان ها خواسته شده در صورت امکان این مراسم را به صورت مجزا در هر شهرستان برگزار نمایند.

نخستین جشن اردیبهشت تئاتر خنج، برگزار شد

وی با بیان اینکه نحوه برگزاری این مراسم بستگی به تصمیم انجمن نمایش داشته و آیتم های اجرا شده در آن می تواند کم و یا زیاد شود، اظهار داشت: جشن اردیبهشت تئاتر خوشبختانه امسال برای اولین بار در شهرستان خنج برگزار گردید که امیدواریم در سالهای آینده نیز بتوانیم با برنامه ریزی مناسب، مراسمی به مراتب با شکوه تر برگزار نماییم.

پریدخت در پایان افزود: از مسئولین شهرستان، اعضای انجمن های هنری، خبرنگاران و آحاد مردم که با حضور خود در مراسم اردیبهشت تئاتر خنج به هر چه زیباتر برگزارشدن این مراسم کمک نمودند، کمال تشکر را داریم.


نظرات بینندگان