کد خبر: ۸۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد:

تاثیر مصرف غیرمنطقی دارو بر ایجاد نارسایی کلیه/1700 بیمار با نارسایی کلیه در فارس

ایمانیه گفت: 1700 بیمار با نارسایی کلیه در فارس وجود دارد و با توجه به راه‌اندازی مراکز دیالیز در تمام شهرستان‌های استان، بیماران برای خدمات دیالیز، به شیراز مراجعه نمی‌کنند.
مردم از فرصت وجود پزشک خانواده استفاده کنند/ تاثیر مصرف غیرمنطقی دارو بر ایجاد نارسایی کلیهبه گزارش شیرازه، در آستانه میلاد حضرت ولی‌عصر(عج)، بخش‌های جدید مراقبت‌های ویژه داخلی، جراحی و دیالیز بیمارستان نمازی، به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این آیین، گفت: سه طرح بسیار ضروری بیمارستان نمازی، در فضای بسیار مناسبی، افتتاح شد که با این اقدام، خدمات به بیماران بیشتری ارائه می‌شود.

محمدهادی ایمانیه افزود: با افتتاح بخش جدید دیالیز، در شبانه‌روز، یک‌صد بیمار می‌توانند از خدمات دیالیز استفاده کنند.

وی با اشاره به ابتلای روزانه یک فرد به نارسایی کلیه در استان، تأکید کرد: مردم از فرصت وجود پزشک خانواده و مراقب سلامت، استفاده کنند.

رئیس دانشگاه، توصیه کرد: اگر افراد جزو گروه‌های پرخطر هستند، با مراجعه به پزشک خانواده، درزمینهٔ قند خون و فشارخون معاینه مجدد شوند و حتی خود فرد، می‌تواند از پزشک خانواده و مراقب سلامت برای آزمایش مجدد، درخواست کند.

ایمانیه ادامه داد: مصرف غیرمنطقی دارو، بر ایجاد نارسایی کلیه، تأثیر بسیاری دارد و نباید به‌هیچ‌وجه خودسرانه و بدون تجویز پزشک، دارو مصرف کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: باید بتوانیم مسیری را طی کنیم که بیماری‌های کلیوی، مانند تالاسمی در استان فارس، مهار شود، چراکه با پیشگیری مناسب بیماری تالاسمی در کشور، روزبه‌روز تعداد تخت‌های موردنیاز، رو به کاهش می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دلیل به صفر رسیدن آمار بروز تالاسمی جدید در استان را پیشگیری خوب، تشخیص‌های قبل از تولد و قبل از ازدواج و توصیه‌های پزشکی دانست.

ایمانیه، گفت: با افتتاح دو بخش مراقبت های ویژه داخلی و جراحی در فضای خوب و مناسب و تکمیل کادر پرستاری این بخش‌ها، ارائه خدمات درمانی به بیماران، باکیفیت‌تر می‌شود.

وی افزود: 1700 بیمار با نارسایی کلیه در استان فارس وجود دارد و با توجه به راه‌اندازی مراکز دیالیز در تمام شهرستان‌های استان، بیماران برای خدمات دیالیز، به شیراز مراجعه نمی‌کنند.

در آیین امروز، بخش جدید مراقبت‌های ویژه داخلی به مساحت550 مترمربع، با ظرفیت 11 تخت، بخش جدید مراقبت‌های ویژه جراحی، به مساحت550 مترمربع، با ظرفیت 11 تخت و بخش جدید دیالیز به مساحت 400 مترمربع، با ظرفیت 25 تخت، به بهره‌برداری رسید.

بخش جدید مراقبت‌های ویژه داخلی و جراحی، هرکدام با هزینه‌ای بالغ‌بر 10 میلیارد ریال و بخش جدید دیالیز با هزینه‌ای بالغ‌بر 11 میلیارد ریال، به مدت چهار ماه، تجهیز شده و به چرخه خدمت‌رسانی به مردم فارس، پیوست.

هتلینگ مناسب و دسترسی آسان‌تر به خدمات درمانی، افزایش ظرفیت بیمار پذیری، از ویژگی‌های این بخش‌ها است.

نظرات بینندگان