کد خبر: ۸۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

نکاتی از یک نشست استاندار فارس؛ از آزادی مقدم بر عدالت تا عدم دریافت بودجه عمرانی

اظهارات استاندار فارس در حالی است که حدود یک سال بیشتر به پایان عمر دولت باقی نمانده و انتظار می رود مدیریت ارشد استان به جای پرداختن به مباحث نظری پاسخگوی عملکرد سه ساله دولت در فارس باشند.
به گزارش شیرازه، استاندار فارس در نشست تعدادی از فعالان سازمانهای مردم نهاد و در پاسخ به گلایههای فعالان فرهنگی و اجتماعی اظهارات قابل تاملی ایراد نموده است.

1-افشانی گفته:«
من به آزادی ایمان دارم و همواره گفته ام که آزادی مقدم بر عدالت است اگر چه عدالت محیط بر آزادی است و بدون آزادی عدالت محقق نخواهد شد. چراکه انسان باید بتواند برای تحقق حق و عدالت فریاد خود را بلند کند.»

اظهارات استاندار فارس در حالی است که حدود یک سال بیشتر به پایان عمر دولت باقی نمانده و انتظار می رود مدیریت ارشد استان به جای پرداختن به مباحث نظری پاسخگوی عملکرد سه ساله دولت در فارس باشند.

با نگاهی سطحی به اظهارات آقای افشانی بایدگفت: اینگونه اظهار نظر و ورود به حوزه های نظری اگر چه امری مبارک است اما هوشیار باشند که عدالت و آزادی نباید مورد سوء‌ استفاده سیاسیون قرار گیرد. البته این مفاهیم همانگونه که جناب استاندار تاکید نموده اند تقدم و تاخر داشته و ضروری است و اینگونه مسائل در جایگاه غیر سیاسی و توسط صاحب نظران مطرح گردد.

2-اما اظهار نظر جالب توجه دیگر آقای استاندار اعتراف به رکود و عدم تخصیص بودجه عمرانی حتی یک ریال در استان می باشد چنان که وی می گوید:«از ابتدای سال تا کنون یک ریال بودجه عمرانی به هیچ استانی تعلق نگرفته و همه بودجه صرف پرداخت حقوق و یارانه شده است»

مطلب فوق در کنار سخنان روز گذشته حسن روحانی که گفته:«همه مشکلات اقتصادی پس از برجام رفع نشده است» حکایت از اعتراف کارگزاران دولت به شکست برجام در سال پایانی دولت می باشد.

3-اما روی دیگر سخن تقدیر معنادار استاندار فارس از مدیر کل ورزش و جوانان در جمع فعالان سازمان های مردم نهاد است، این تقدیر در حالی است که میزان حمایت و اثرگذاری سازمان های مردم نهاد در حل معضلات اجتماعی و نقش مدیران مربوطه در افکار عمومی همچنان مبهم میباشد.

نظرات بینندگان