کد خبر: ۸۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

استقرار دیده‌بانان در مناطق جنگلی فارس/ آتش‌سوزی جنگل مروارید داراب مهار شد

منابع طبیعی استان برای پرهیز از آتش‌سوزی‌ها از مرتعداران و دامداران تعهد گرفته که عواقب هر گونه آتش‌سوزی در منطقه تحت اختیار آنها، برعهده‌شان است
 به گزارش شیرازه، مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آتش‌سوزی چند ساعته جنگل مروارید در داراب اظهار داشت: این آتش‌سوزی ساعت 13 امروز بر اثر سهل‌انگاری مردم شروع شد و با کمک نیروهای مردمی ساعت 16 مهار شد.

وی گفت: خسارات وارده بر این جنگل 4 هکتار بود و برای پرهیز از ادامه آتش‌سوزی‌ها در استان فارس تعدادی دیده‌بانان‌ در هر منطقه مستقر شدند تا ضمن مراقبت از رخداد آتش‌سوزی، هر گونه اتفاقی را به منابع طبیعی استان گزارش دهند.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس افزود: منابع طبیعی استان برای پرهیز از آتش‌سوزی‌ها از مرتعداران و دامداران تعهد گرفته که عواقب هر گونه آتش‌سوزی در منطقه تحت اختیار آنها، برعهده‌شان است تا از این طریق هوشیاری و دقت مرتعداران را افزایش دهد.

بوستانی با بیان اینکه تلاش می‌شود میزان آتش‌سوزی‌ها نسبت به سال گذشته ثابت بماند، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هنوز برآورد خسارت جنگل پاسارگاد اعلام نشده اما به احتمال زیاد امسال میزان آتش‌سوزی‌های استان افزایش داشته باشد.
نظرات بینندگان