کد خبر: ۸۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
با تجمع در مقابل کارخانه:

بغض کارگران کاشی حافظ شکست

کارگران بیکار شده کارخانه بزرگ و معروف کاشی حافظ از ساعات نخستین صبح امروز در مقابل این مجموعه اقدام به تجمع اعتراض‌آمیز کرده‌اند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، کارگران بیکار شده کارخانه بزرگ و معروبغض کارگران کاشی حافظ شکستف کاشی حافظ که چند ماه از دریافت حقوق خود محروم مانده و یا حق بیمه آنان واریز نشده و تعدیل شده‌اند، از ساعات نخستین صبح امروز در مقابل این کارخانه تجمع کرده و خواستار احقاق حقوق خود شدند.

نماینده کارگران در شورای کارگری کاشی حافظ امروز در حاشیه این تجمع اظهار داشت: از سال گذشته این کارخانه به‌دلیل ضعف شدید مدیریتی با بحران‌هایی مواجه شده به‌ طوری‌ که تاکنون سه بار شورای تأمین استان فارس در این مورد تشکیل جلسه داده است.

حسنعلی نصیری افزود: تاکنون هیچ‌ یک از مصوبات شورای تأمین استان فارس در مورد این کارخانه اجرایی نشده و سهامداران و مدیریت آن به‌خاطر نفوذ و قدرتی که دارند نسبت به مصوبه‌های این شورا بی‌اعتنایی کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به پیگیری‌های مستمر و طولانی تنها تعدادی از کارگران توانسته‌اند حقوق اسفندماه سال گذشته خود را دریافت کنند اما تعدادی کثیری از کارگران از همین حقوق سال پیش نیز محروم مانده‌اند.

وی ادامه داد: مدیران این کارخانه در شورای تأمین استان فارس متعهد شده بودند که حداکثر تا پنجم اردیبهشت‌ماه گذشته نسبت به راه‌اندازی خطوطی از تولیدات این کارخانه اقدام کنند که تاکنون این امر محقق نشده است.

نصیری گفت: در حالی این کارخانه را به تعطیلی کشانده‌اند که هر روزه شاهد ورود مقادیر بسیاری کاشی از جاه‌های دیگر به این استان هستیم که وسایل نقلیه آن از مقابل همین کارخانه عبور کرده و قابل‌ مشاهده است.

نماینده کارگران در شورای کارگری کاشی حافظ تصریح کرد: کارگران این کارخانه تا دریافت دستمزد و دیگر حقوق قانونی خود همچنان به‌طور متناوب به تجمع خود ادامه خواهند داد.

وی همچنین از انجام این تجمع اعتراضی در چند ماه گذشته در حاشیه آیین نماز جمعه شیراز خبر داد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان