کد خبر: ۸۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
امام جمعه سپیدان:

بازار نیاز به تعامل با مسئولین دارد

امام جمعه سپیدان به مناسبت روز اصناف گفت: از زمان انقلاب یاران اصلی امام اصناف و بازاریان بودند؛ بازار نیاز به تعامل با مسئولین دارد.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از مارگون،بمناسبت روز ملی اصناف اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف سپیدان با امام جمعه شهرستان سپیدان دیدار و گفتگو کردند.

امام جمعه سپیدان در این دیدار ضمن تبریک ماه ضیافت الهی و روز ملی اصناف به حاضرین در جلسه گفت : از زمان انقلاب یاران اصلی امام اصناف و بازاریان بودند و شاید بار اصلی نهضت انقلاب اسلامی ایران از برخی جهات بر دوش بازاریان بود .

حجت الاسلام موسوی انور گفت : حضرت امام راحل بارها فرمودند اصناف بازوان اصلی انقلاب هستند و ما ، حتی خود بازاریان باید این سابقه درخشان را پاس بداریم .

وی افزود : توقعی که امروز از اصناف و بازاریان وجود دارد این است که با الهام از گذشتگان خود همچنان پشتیبان نظام باشند و خدای ناکرده بسمت خلاف نروند که قطعا هم نخواهند رفت.

موسوی انور، بازاریان شهرستان و خصوصا شهر اردکان را بازوان کارهای فرهنگی در سپیدان دانسته و با بیان اینکه زمانی بازار مفید خواهد بود که آرامش داشته باشد؛ اظهار داشت: بازار نیاز به تعامل با مسئولین دارد.

وی گفت :یک نکته در باب کسبه در نظام و کشور اسلامی این است که از دوره‌های گذشته تا امروز، کسبه و اصناف و تجار و کسانی که در کار دادوستد بوده‌اند، اهل عمل به دین و عقیده‌ی دینی و اعتقاد به علمای دین و حضور در کنار آنها بوده‌اند. کسی نمیتواند این نکته را انکار کند.

 ایشان در ادامه افزود: از دوران قدیم تا دوران حاضر، کسبه در کشور ما، جزو قشرهای متدین بوده‌اند و هستند. همین تدین و انس با علما موجب شده است که در هر میدانی که علمای دین حضور داشته‌اند .در مبارزات، در موضع گیری های گوناگون سیاسی و یا دینی حضور اصناف و کسبه و اهل بازار و دادوستد در آن‌جا قطعی باشد.

 وی در ادامه گفت: ازاول انقلاب نیز کسبه و اصناف شهری ما، در میدان های انقلاب ، راهپیمایی ها و جبهه‌ها و کمک های مالی  حضور خوبی داشتند. پس، ما این قشر را یک قشر اسلامی و انقلابی می شماریم. معنای انقلابی هم همین است که در مواضع انقلاب حضور داشته باشند؛ یعنی هرجا که انقلاب از آنها متوقع است، باشند. این، در بسیاری از دوره‌های گذشته و در بخش مهمی از دوران بعد از پیروزی انقلاب، نسبت به جمع کثیری از اصناف کشور وجود داشته است. این نکته را نباید کسی مورد مناقشه قرار بدهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کسبه و بازاریان در همه ی صحنه ها حضور فعال دارند، چه در راهپیمایی های مختلف و چه در عرصه های انتخابات، جا دارد از همه ی کسبه و بازاریانی که در تمامی برنامه های دینی وفرهنگی ومذهبی شهرستان حضور دارند تقدیر و تشکر کنم و از خدای متعال  برای آنها توفیق روزافزون را طلب میکنم.


نظرات بینندگان