کد خبر: ۸۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جهرم:

کمک به زندانیان غیر عمد نجات خانواده زندانی است

دادستان عمومی و انقلاب جهرم گفت: کمک به زندانیان جرایم غیر عمد به نوعی نجات خانواده زندانی و کمک به خانواده آسیب دیده است.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از پسین جهرم، احمد برومندی در مراسم جشن گلریزان که به منظور آزادسازی 52 زندانی جرایم غیر عمد زندان جهرم برگزار شد، ایده این گلریزان را توسط شهید لاجوردی در سال 69 عنوان کرد و گفت: زندانیان جرایم غیر عمد را افرادی تشکیل می‌دهند که ناخواسته و به دلیل عدم تمکن مالی گرفتار زندان شدند.

وی با بیان اینکه زندان جای یک قشر خاص نیست و تمام اقشار جامعه را در بر می‌گیرد، افزود: تبعات زندان نه تنها به یک فرد بلکه به خانواده و فرزندان او نیز وارد شده و به متلاشی شدن زندگی افراد نیز منجر می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جهرم ادامه داد: بازماندن از تحصیل و ابتلا به سایر آسیب‌های اجتماعی امری است که فرزندان زندانیان را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه کمک به زندانیان جرایم غیر عمد به نوعی نجات خانواده زندانی و کمک به خانواده آسیب دیده است، خاطرنشان کرد: تعداد 52 زندانی جرایم غیر عمد در زندان جهرم به سر می‌برند که به خاطر مسائل مالی به زندان محکوم شده و امیدواریم با حمایت خیران بتوانیم این افراد را از زندان خارج کنیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس نیز گرچه به علت تاخیر پرواز و در  زمان صرف افطار مدعوین در جشن گلریزان حضور پیدا کرد اما حضورش دیر هنگام او به این جلسه باعث نشد که از قافله خیران عقب بماند. رضایی قول کمک مالی برای آزادی 20 زندانی جرایم غیرعمد در زندان جهرم را داد.

حسین هدایتی(عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس) نیز که به تازگی به جرگه سرمایه‌گذاران در جهرم آمده و پیش از این قول آزادی تعدادی از زندانیان را داده بود، با اعزام نماینده خود به این جشن گلریزان مبلغ 140 میلیون تومان به صورت نقدی اهدا کرد.

اما سر جمع کمک خیران گلریزان دیشب که برخی از آنها به صورت نقدی بود به 400 میلیون تومان رسید و ستاد دیه استان فارس نیز 200 میلیون تومان را متقبل شد. البته براساس برنامه ستاد دیه کشور، دو برابر مجموع کمک خیران در هر شهرستان توسط این ستاد پرداخت می‌شود.

برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد جهرم که 52 نفر هستند مبلغ 2 میلیارد تومان نیاز است که بر اساس گفته مدیرعامل ستاد دیه استان فارس، جهرمی‌ها در صدر کمک به آزادی زندانیان غیرعمد در سطح شهرستان‌های استان هستند.





برچسب ها: زندانی ، جرایم
نظرات بینندگان