کد خبر: ۹۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۵
امام جمعه کازرون در جلسه شورای اداری:

ماندن مسئولان بی‌انگیزه در مسند مسئولیت خیانت است

امام‌جمعه کازرون گفت: ماندن مسئولان بی‌خیال و بی‌انگیزه در مسند مسؤولیت خیانت است و باید جای خود را به کسانی که انگیزه کار دارند بدهند.

به گزارش شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، امام جمعه کازرون  در جلسه شورای اداری شهرستان کازرون با گرامیداشت فرارسیدن هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و یاران باوفای ایشان به بیان فضیلت پربرکت ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصتی است که انسان با هواهای نفسانی خود بجنگد و امیال شیطانی را کنترل و از گذشته سیاه و ناپسند خود اظهار ندامت و پشیمانی و برای رسیدن به تقوی استغفار کند.

حجت‌الاسلام محمد خرسند خطاب به مسئولان و مدیران گفت: مسؤولیت برای ما مصونیت نمی‌آفریند بلکه وسوسه‌های شیطانی را در ما بیشتر می‌کند و در معرض تهاجم شیطانی هستیم که باید مواظب رفتار، کردار و گفتارمان باشیم.

وی بی‌انگیزگی، غفلت، سخت شدن دل، بی‌خیالی و غرور را ازجمله گناهانی بنا به تأکیدهای مقام معظم رهبری به مسؤولان برشمرد و افزود: چنانچه مسؤولی بی‌خیال و انگیزه کار نداشته باشد هر لحظه ماندن آن خیانت محسوب می‌شود بنابراین باید آن مسؤولیت را ترک و جای خود را به کسی که انگیزه خدمت دارد، واگذار کند.

خرسند متذکر شد: امروز رکودی که در جامعه حاکم است و هم‌چنین کمبود بودجه و اعتبارات نباید انگیزه کار و تلاش را از مسؤولان بگیرد و به غفلت و فراموشی فرو برد.

وی، تعریف و تمجید، تملق و چاپلوسی و خود بزرگ‌بینی را از آفات بزرگ برای مسؤولان برشمرد و گفت: تنها با یاد خدا بودن و یادآوری مرگ می‌تواند فریب نخورد و دچار این آفات نشد.

امام‌جمعه کازرون تصریح کرد: آغشته شدن به گناه و معصیت دل انسان را سنگین و سخت می‌کند و باعث می‌شود که نسبت به مردم بی‌تفاوت باشد.

خرسند به مسئولان این شهرستان گوشزد کرد که جواب سربالا به مردم ندهند و نسبت به مشکلات آنان بی‌تفاوت و سخت‌دل نباشند و مسؤولیت باعث نشود که دچار کبر و غرور شوند.

امام‌جمعه کازرون به خصوصیات شهید آیت‌الله دکتر بهشتی پرداخت و بیان داشت: آن مرحوم باوجود عظمتی که داشت بسیار متواضع و بی‌ادعا بود و همین امر باعث جذابیت ایشان شد.

وی از کارکنان و قضات دستگاه قضایی درخواست کرد که همواره مواظب کار خود باشند و گریز از لرزش به معنویات و مدد جستن از خدای متعال و پند و موعظه و تذکر پناه ببرند.

خرسند در پایان از حضور ضعیف و کمرنگ مدیران و مسئولان شهرستان کازرون در برخی مناسبت‌ها گلایه کرد و از آنان خواست در مناسبت‌های دینی و مذهبی حضور فعالی داشته باشند چراکه مورد ارزیابی باری‌تعالی و مردم خواهند بود.

برچسب ها: خیانت ، امام جمعه ، کازرون
نظرات بینندگان