کد خبر: ۹۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۵
رئیس اداره آموزش وپرورش سپیدان :

تمام اقشار جامعه برای آگاه سازی افراد آسیب پذیر از مواد مخدر فعال باشند

رئیس اداره آموزش وپرورش سپیدان گفت: باید تمام اقشار جامعه ازجمله فرهنگیان؛مسئولان ؛ شهروندان ؛ مراکز دینی، شوراهای مذهبی، مدارس و دانشگاه‌ها تمام امکانات و توانمندی‌های برای آگاه سازی افراد آسیب پذیر جامعه از مواد مخدربه کار بگیرند

به گزارش شیرازه؛ به نقل از مارگون،سعید مهبودی مدیر آموزش وپرورش شهرستان سپیدان در گفتگو با خبرنگار مارگون اظهار داشت : همایشی با موضوع پیشگیری از اعتیادبه مواد مخدر با ارائه راهکارهای مقابله با آن روز چهارشنبه نهم تیرماه سال جاری در سالن همایش شهید قنوتی اداره آموزش وپرورش سپیدان برگزار می شود در این همایش موارد و راهکارهای مقابله با اعتیاد و گرایش به مواد مخدر به عنوان یک آسیب اجتماعی مطرح و عنوان خواهدشد که پیشگیری بهترین راهکار در این زمینه است.

وی با اشاره به ریشه کن کردن مواد مخدر در سطح جامعه و به ویژه شهرستان سپیدان اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر باید قبل از وقوع و به‌صورت پیشگیرانه انجام شود چراکه خطر موادمخدر جدی است و همه آحاد جامعه موظف به مبارزه با این بلای خانمان سوز هستند.

مهبودی افزود: اختلال در سیستم اقتصادی و درگیر شدن سرمایه‌های داخلی در معاملات غیرقانونی ناشی از مواد مخدر و آسیب‌های جدی به منابع انسانی اعم از تحصیلکرده و بی سواد شهری و روستایی از جمله پیامدهای این بلای خانمان سوز است و آنچه که این تهدید را جدی‌تر و نیرومندتر می‌کند، تغییر الگوی مصرف از مواد سنتی به صنعتی و کاهش نرخ سنی، پیری گریزی و جوان گزینی است.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان سپیدان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش مقابله با مواد مخدر برای نخستین بار در تیرماه امسال برای پیشگیری از اعتیاد نسل جوان در شهرستان سپیدان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اگر حساسیت  نسبت به اعتیاد نباشد نه تنها کمبود دغدغه والدین سبب ایجاد مشکلات مضاعفی می شود و  بلکه عدم آشنایی به روابط دوستی فرزندان و بی اطلاعی از رفتارشان تا چند سال موجب پنهان ماندن اختلال مصرف مواد مخدر فرزندان در نزد خانواده‌ها و سخت تر شدن تشخیص و درمان بیماری آنها می‌شود.

مهبودی خاطرنشان کرد: باید تمام اقشار جامعه ازجمله فرهنگیان؛مسئولان ؛  شهروندان ؛ مراکز دینی، شوراهای مذهبی، مدارس و دانشگاه‌ها تمام امکانات و توانمندی‌های برای آگاه سازی افراد آسیب پذیر جامعه از مواد مخدربه کار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری مهمترین راهکار در مقابله با اعتیاد است گفت: با افزایش سطح آگاهی و شناخت افراد جامعه بایستی مسئله پیشگیری را قبل از ازدواج وتولد فرزند مدنظر داشت.

مهبودی خاطر نشان کرد: عوامل زیادی در گرایش به مواد مخدر وجود دارند که شناسایی این عوامل به منظور جلوگیری از اعتیاد ضروری است.

وی از محیط و دوستان ناسالم، باورهای غلط در مورد انواع مواد مخدر که گاها با تبلیغات مثبت همراه است، مشکلات خانوادگی و عدم سازگاری زن وشوهر و نبود اعتماد به نفس در بعضی از افراد بویژه نوجوانان وجوانان، نامناسب بودن ساعات بعضی از محیط های کار به عنوان عواملی در جهت گرایش به سمت اعتیاد به مواد مخدر نام برد.

شایان ذکر است سخنران ویژه این همایش از کارشناسان ارشد نیروی انتظامی فارس خواهد بود، همچنین از برنامه های همایش پیشگیری از اعتیاد می توان به سخنرانی تنی چند از کارشناسان خبره حوزه پیشگیری از اعتیاد، فیلم مستند از کمپ ترک اعتیاداشاره کرد. این همایش روز چهارشنبه نهم تیرماه سال جاری ساعت9 صبح در سالن شهید قنوتی اداره آموزش وپروش سپیدان برگزار می گردد.

برچسب ها: اعتیاد ، جامعه ، مواد مخدر
نظرات بینندگان