کد خبر: ۹۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۵

فصل دوم فعالیت هیئت باستان شناسی مشترک ایران و فرانسه در پاسارگاد آغاز شده است

سرپرست پایگاه جهانی پاسارگاد گفت: برای شناسایی پوشش گیاهی محوطه باستانی پاسارگاد در دوره هخامنشی، متخصصین اقدام به نمونه برداری از چند نقطه از باغ سلطنتی و استخر مکشوفه در شرق باغ شاهی که در بررسی های مغناطیس سنجی آشکار شده، کردند.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از طنین پاسارگاد، فصل دوم فعالیت هیئت باستان شناسی مشترک ایران و فرانسه در پاسارگاد آغاز شده است.

حمید فدایی سرپرست پایگاه جهانی پاسارگاد گفت: این فصل از فعالیت های هیئت مشترک به بررسی های پالئوکلیماتولوژی(دیرین اقلیم شناسی)، گرده شناسی، زمین باستان شناسی و مطالعه سیستم آبرسانی و هیدرولوژی در محوطه میراث جهانی پاسارگاد و دشت مرغاب اختصاص دارد.

وی ادامه داد: برای شناسایی پوشش گیاهی محوطه باستانی پاسارگاد در دوره هخامنشی، متخصصین اقدام به نمونه برداری از چند نقطه از باغ سلطنتی و استخر مکشوفه در شرق باغ شاهی که در بررسی های مغناطیس سنجی آشکار شده، کردند.

فدایی بیان داشت: همچنین مطالعات زمین باستان شناسی در محوطه و دشت نیز در حال انجام است.

سرپرست پایگاه جهانی پاسارگاد ادامه داد: مطالعه کانال ها، سدها، بندها، سرچشمه ها و قناتهای دشت، از دیگر فعالیت های این فصل هیئت مشترک است.

هیئت مشترک ایران- فرانسه به سرپرستی دکتر کورش محمدخانی و دکتر سباستین گندت فعالیت های خود را در قالب تفاهم نامه مشترک همکاری بین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه لیون 2 فرانسه، به مدت پنج سال، از سال گذشته آغاز کرده است.



نظرات بینندگان