کد خبر: ۹۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۵
به مناسبت هفته مبارزه با موادمخد؛

همایش«افق زندگی دوباره» در فسا برگزار شد

همایش«افق زندگی دوباره» به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر درسطح شهرستان فسا باموضوع پیشگیری ازاعتیادونحوه رفتاربامعتادین برگزار شد.

به گزارش شیرازه؛به نقل از  فسایی، به مناسبت هفته مبارزه باموادمخدر همایشی باعنوان «افق زندگی دوباره»درسطح شهرستان فسا باموضوع پیشگیری ازاعتیادونحوه رفتاربامعتادین،درسالن اداره فرهنگ و ارشاداسلامی، توسط اداره بهزیستی و باهمکاری مرکزاقامتی میان مدت افق این شهرستان برگزارشد.

در این همایش که برخی مسئولان ، بهبودیافتگان و خانواده ها حضورداشتند، ابتدا رضائیان رئیس اداره بهزیستی فسا،ضمن خیرمقدم به مهمانان ،درخصوص ضرورت پرداختن به بحث اعتیاد در سطح شهرستان و برنامه های دفتر پیشگیری بهزیستی در زمینه اعتیاد سخن گفت.

سپس  طهماسبی، امام جمعه شهرستان، ضمن قدردانی از برگزاری این همایش، به مقوله اعتیاد و مضررات آن برای جامعه پرداخت و آموزش های دینی و اعتقادی را ابزارخوبی برای پایبندی وحفظ سلامت فردی واجتماعی جامعه دانست.

درادامه محکم کارشناس دفتراعتیاد معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان فارس، به آموزش مبحث اصلی اعتیاد و شناخت آن و نحوه رفتارباافرادمعتاد و راهکارهای درمانی و رویارویی بامواد مختلف صنعتی و سنتی پرداخت.

وی همچنین موضوعاتی از قبیل تغییر ذهنیت موجود نسبت به مبحث اعتیاد، تهدیدآمیزبودن این معضل برای سایرافراد جامعه و تلاش همه جانبه برای پیشگیری ازآن را،ازجمله اهداف دفتر پیشگیری اداره بهزیستی معرفی کرد.

همچنین ضرورت یادگیری نحوه رفتار با معتادین توسط اطرافیان ونزدیکان آنها، درقالب مددیاری خانواده از دیگرمباحث مطرح شده توسط آقای محکم بود.





برچسب ها: اعتیاد ، فسا ، همایش
نظرات بینندگان