کد خبر: ۹۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۴ - ۱۲ تير ۱۳۹۵

سفره های افطار با طعم گرانی

با آمدن ماه مبارک رمضان ویا حتی چندروز قبل از رسیدن آن متاسفانه در بازار ها رسیدن این ماه عزیز خدا زودتر به چشم می خورد قیمتهایی که سیر صعودی خودراباآمدن بهار دلها آغاز می کنند.

به گزارش شیرازه؛به نقل از مارگون،با آمدن ماه مبارک رمضان ویا حتی چندروز قبل از رسیدن آن متاسفانه در بازار ها رسیدن این ماه عزیز خدا زودتر به چشم می خورد قیمتهایی که سیر صعودی خودراباآمدن بهار دلها آغاز می کنند تا مردم در این ماه مبارک دچار مشکلاتی پیش از پیش شوند .از پرواز کردن قیمت مرغ گرفته تا حبوبات ولبنیات و میوه وسبزیجات در این ایام .

شاید برای برخی از مردم دادن افطاری مشکل آنچنانی نباشد ولی برخی وشاید بیش ازنیمی از مردم جامعه که دراین وانقسای اقتصادی دچار مشکل هستند سیر کردن شکم زن وبچه خود برایشان به عنوان یک مشکل ومعضل تبدیل شده است.

متاسفانه در برخی از ماه ها و روزهای سال قیمت ها به صورت ناگهانی افزایش پیدا می کنند و مردم هر سال چند بار شاهد این افزایش قیمت هستند تا در اوج زمان مصرف برخی کالاها و جیب خالی شهروندان همچنان بازار روزهای داغ خود را سپری کند.

مهم نیست این مناسبت برای گرانی کالاها ماه رمضان باشدکه برعکس همه روزه داران باید از کالای ارزان و دردسترس بهره مند شوند و یا عید نوروز و یا اعیاد شعبانیه مهم بهانه و فرصتی برای گران شدن کالاهایی است که حتی در کیفیت برخی از آنها جای تردید است.

امسال هم ماه رمضان نیامده موجی از گرانی کالا را با خود آورده است و به جای اینکه در شهر رنگ و بوی رمضان مردم را سر ذوق بیاورد رنگ و بوی گرانی خواب را از سر شهروندان پرانده است.

 شاید در ذهنمان این نکته جاری شود که روزی دست خداست  اما متاسفانه برخی رضای خدارافراموش کرده اند وگرمی سفره های افطاری رابه سردی مبدل می کنند  برای دادن یک افطاری ساده وجمع شدن خویشان واقوام دور هم وبهره بردن از کمترین تجملات در کنار سفره افطار ومیل نمودن میوه های نه چندان مرغوب آنهم برای کارگران وکارمندانی به یکی از سخت ترین مراحل زندگی تبدیل شده است . در کنار سفره ای ساده با کمترین امکانات ودادن یک آبگوشت به خویشاوندان ودوستان بالغ بر چندین هزار تومان برای میزبان آب می خورد.

با ورود به بازار وخرید از مغازه ها ومیوه فروشی ها این صدای پیامک از گوشی های موبایل است که شمارابه خود جلب می کند قیمتهای نجومی برای خرید چند قلم مایحتاج ماه رمضان .این ماه را ماه بندگی نامیده اند اما متاسفانه عده ای در این ماه به عبادت شیطان پرداخته اند و اجناس را با قیمتهایی سرسام آور ان هم با کیفیتی پایین تحویل روزه داران می دهند .

با محاسبه  قیمتها و نگاهی به بازار های امروز، به نظر می‌رسد هزینه سفره افطار ماه رمضان برای هر خانوار چهارنفره، بیش از یک میلیون خواهد بود  به بیان ساده‌تر هر خانوار ایرانی، تنها برای سفره افطار، بدون احتساب مصرف میوه، سحری یا شام، به شکل روزانه باید 30 هزار تومان هزینه کند.

 درست است چند روزی تا اتمام این ماه عزیز خدا نمانده است اما باز هم افزایش قیمت برنج،روغن،مرغ و… در طی چند روز اخیر موجب شده تا مردم برای خرید مایحتاج اصلی ماه رمضان خود با مشکل مواجه شوند.

 با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان همزمان با اوج گرما است به تبع آن استفاده از میوه های آبدار مانند هندوانه و خربزه  نیز افزایش می یابد ،اما آن چیزی که به طور کامل در بازار ملموس است افزایش چند درصدی قیمت اینگونه میوه ها نسبت به چند روز قبل است.متاسفانه گرانی ها باعث شده تا قدرت خرید پایین بیاید و سفره های افطاری را کوچک وکوچک تر شود. ومردم برای افطار دادان ویا افطاری رفتن دچار مشکل شوند  .


نظرات بینندگان